Avatar billede hansuwe Juniormester
03. februar 2012 - 23:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Uønsket indtrængning af US hjemmeside

Hej,
jeg er rendt ind i et ret generende problem: en amerikansk hjemmeside, http:// www. msn.com/?st=1 kommer gang på gang masende, mens jeg er igang med noget andet på nettet. Når jeg er ved at se på en hjemmeside, hvor der kan vælges underafdelinger/ faner, og jeg anmoder om: Åbn dette på en ny fane (på min PC), så dukker ovennævnte op istedet og må først omstændelig "aflives" før jeg kan komme videre med min sag.
Jeg har forsøgt at finde ud af, om jeg kan afmelde den uønskede "tjeneste", men dér hævdes, at jeg "bare skal opgive mit brugernavn, et 'Windows Live ID' og et password", så skulle jeg kunne afmelde.
Jeg har bare aldrig [u]tilmeldt[u] mig denne tjeneste. Det ser ud til at være noget, som køres af MicroSoft, en underafdeling. Er der nogen, som kan give en anvisning på, hvordan jeg kan kvæle denne uønskede pop-up ?
Mvh., hansuwe
Avatar billede Mathias- Nybegynder
04. februar 2012 - 00:33 #1
gå op i funktioner -> ryd nylig historik -> fjern hele min historik.

Kør derefter dit antivirus program -> slet alle trusler.
Avatar billede hansuwe Juniormester
04. februar 2012 - 22:24 #2
Hej Mathias,
tak for din omgående respons (efter midnat !).
MEN: Jeg kan ikke helt følge din anvisning, jeg har jo i mit indlæg ikke skrevet, at jeg kører med Windows XP med SP3 og bruger Internet Explorer # 7, altså ikke "det seneste nye".
Derfor finder jeg under "Funktioner" ikke et punkt "Nylig historik" og kan så heller ikke fjerne noget.
Det er muligt, at dine betegnelser dækker over de samme funktioner, som jeg har, bare under andre navne.
Anyway, jeg er abonnent hos YouSee bredbånd og har deres sikkerhedspakke (F-secure). Den har jeg så ladet køre en virus-scan omgang. Men den kørte ind i vanskeligheder og stoppede længe inden den var færdig. Så jeg har sendt en E-mail til YouSee's sikkerheds-supporters og forelagt dels ovennævnte uønskede pop-up fænomen, dels at virus-scan ikke fungerer ordentligt. Så nu venter jeg på deres svar og anvisninger.
Indtil videre får jeg stadig pop-up fra USA og må så "nedlægge  dem med håndkraft".
Jeg melder mig igen senere.
Mvh., hansuwe
Avatar billede Mathias- Nybegynder
04. februar 2012 - 22:49 #3
Gå da op i Internetinstillinger -> instillinger (helt nede i bunden) -> slet -> slet (alt)

Prøv ellers en ny browser.
Hent firefox:
http://www.mozilla.org/da/download/?product=firefox-10.0&os=win&lang=da
Avatar billede Mathias- Nybegynder
04. februar 2012 - 22:51 #4
Har du kørt antivirus scan af din PC?
hvilket antivirusprogram anvender du?
Avatar billede hansuwe Juniormester
04. februar 2012 - 23:10 #5
Hej, Mathias, én gång till,
jeg misforstod dig i første omgang, men det kom, fordi der med internet-siden fremme er TO steder, hvor der er en knap mrk. "Funktioner", den ene "alene" oppe i højre hjørne, den anden er i rækken oppe til venstre (mellem "Favoritter" og "Hjælp"). Det er denne sidste du henviser til, og så er vi enige. Åbn "funktioner", dér kommer man pr. venstre-klik på "internet-indstillinger" til et nyt panel, og midt på dette er der en knap "slet". ved klik på den kommer endnu et panel. Nederst på det har vi knappen "slet alt". Så vidt, så godt -  MEN betyder det, at den uønskede pop-up er kvalt éngang for alle - eller bare lige nu, hvor den optræder ? Nu venter jeg på næste pop-up og så prøver jeg ovenstående slet-procedure.
Mvh., hansuwe
Avatar billede Mathias- Nybegynder
05. februar 2012 - 00:08 #6
hvis det ikke er en virus, så skulle den aldrig poppe op igen. :-)
Avatar billede hansuwe Juniormester
26. februar 2012 - 22:26 #7
Hej, én gang mere,
jeg har været indenom "Funktioner / Internetindstillinger / Generelt" og har dér set en netadresse fra M$. Den har jeg slettet ved at klikke "Brug tom side". OK, så kom der ikke mere pop-up fra den kant (MicroSoft underholdning fra USA), MEN: når jeg som tidligere beskrevet er på en internet-startside (Home) og dér udpeger en under-side og så giver et højre-klik for at åbne på en ny fane - så kommer der stadig en uvedkommende tom side op. Jeg har så fundet ud af, at jeg bør holde højre museknap nede i ca. 3 sekunder og så slippe den. Så kommer (som oftest) den lille boks, hvor jeg kan venstre-klikke "Åbn på en ny fane". Men indimellem kommer stadig den tomme side frem og må lukkes særskilt. Hvad er det for en "sygdom" ved museklikkene ?
Hilsen, Hans Uwe
Avatar billede hansuwe Juniormester
18. april 2012 - 21:26 #8
Hej,
der er gået næsten to måneder og "problemet" er der stadig,
men ingen har kunnet / gidet give yderligere svar.
Derfor giver jeg op og vil lukke dette spørgsmål.
Hilsen, Hans Uwe
Avatar billede Mathias- Nybegynder
19. april 2012 - 07:46 #9
Reboot din PC, det vil virke med sikkerhed.
Avatar billede hansuwe Juniormester
21. april 2012 - 22:39 #10
Hej Mathias,
tak fordi du trods alt stadig giver dit besyv med.
Mener du med "reboot" at jeg, når jeg er midt i noget på nettet og den uønskede fejl optræder, skal gemme og lukke alting ned til jeg ser "det tørre skrivebord" og så skal genstarte PCen ? Det er da mere besværligt / varer længere end hvad jeg gør hidtil: Når jeg venstre-klikker for hurtigt på et emne på en åben netside (f.x. for at åbne en ny fane), så kommer bare en tom fane frem. Den viser sig også med en ny knap nederst på proceslinien. Denne knap højreklikker jeg og får en rude hvor jeg kan venstre-klikke "Luk" - så forsvinder det uønskede. Det er ganske let, men det er trods alt irriterende. Da fænomenet kun optræder ved aktiviteter på netsider er jeg ved at tro, at jeg burde af- og gen-installere Internet Explorer # 7. Evt. kunne jeg af- og gen-installere min Logitech trådløse mus. Som omtalt i mit indlæg pr. 26. feb. viser det sig, at når jeg bruger musen "langsomt", så kan jeg ofte undgå, at den uønskede tomme side dukker op. Jeg har ikke prøvet disse to muligheder endnu. Jeg vil så melde mig igen senere.
Mvh.,  hansuwe
Avatar billede Mathias- Nybegynder
21. april 2012 - 23:16 #11
Med "reboot" mener jeg, at geninstallere dit styresystem.

Det vil med GARANTI virke. Desuden bliver din PC også hurtigere af det..
Avatar billede hansuwe Juniormester
23. april 2012 - 00:10 #12
Hej Mathias,
jeg har tygget lidt på dit forslag om at geninstallere styresystemet. Det vil da betyde, at jeg må køre det indbyggede "HP Recovery", idet jeg i sin tid ikke fik en særskilt CD med Windows XP, da jeg købte PCen for 8 år siden. Men det betyder så, at PCen føres tilbage til den oprindelige tilstand. Dermed mister jeg alle de programmer, som jeg siden købet selv har installeret, dels fra CDer, dels hentet fra nettet. Formentlig forsvinder også samtlige opdateringer til Windows - og der har altså været mange i de 8 år. Jeg bliver nødt til at sidde og vente på download-processen for opdateringerne. Men endnu værre: Jeg mener at M$ er holdt op med at understøtte Windows XP, der var nogle skriverier herom allerede for tre år siden, hvornår de ville slutte. Nå, men foreløbig har jeg prøvet at udskifte min Logitech trådløse mus med en anden trådløs, som jeg havde liggende (ny & ubrugt). Og i en kort prøvetid på et par timer har denne mus ikke givet anledning til de tidligere beskrevne fænomener, at der kommer en uønsket internetside frem, når man er for hurtig med venstre & højre museknap. Jeg vil tage oplysningerne fra Logitech om musen frem og kigge dem igennem, om der skulle være antydninger om indstillinger, som kan føre til
triggering af en uønsket internetside. Nu kører jeg videre med "erstatnings-musen" i nogen tid og holder øje med opførslen. Jeg melder mig senere,
mvh., hans uwe
Avatar billede hansuwe Juniormester
03. maj 2012 - 22:26 #13
Hej igen,
så er jeg gået tilbage til at bruge min gammelkendte Logitech-mus, som ind imellem laver det nummer at præsentere "en tom internet-side" istedet for at reagere, som jeg forventer af den.
Jeg er kommet i tanker om, at jeg pr. 4. feb. som anbefalet af Mathias kiggede på Funktioner / Internet-indstillinger og dér under fanen "Generelt" kunne se netop den adresse http://www. - msn.com/?st=1, som plagede (jeg har indsat et - i URL'en, fordi den ellers bliver afkortet af postsystemet). Så jeg klikkede på "brug tom side" og siden da er der kommet en blank side,
hver gang musen "skabte sig". Tilsyneladende bevirker et hurtigt højre-klik, at den tager denne tome side frem. Hvis jeg trykker højre tast ned konstant i 2 à 3 sekunder - så kommer den lille rude frem, hvor jeg kan markére og klikke "åbn på en ny fane", og så gør den [u]det[u].
Så det er musen, der har den skavank, at den er "nervøs" og ved højreklik straks laver noget uønsket.
Jeg vil forelægge dette for Logitech support og spørge, om der er noget, der kan gøres, f.x. download af en opdatering.
Mvh., hans uwe
Avatar billede hansuwe Juniormester
02. juli 2012 - 00:36 #14
Hej en sidste gang,
jeg er fra Admin. blevet opfordret til "at gøre noget ved denne sag".
Så OK, jeg vil aflyse den, fordi det ser ud til at være en hardware skavank
ved min Logitech trådløse mus.
Den har en "nervøs højreknap", som beskrevet pr. 3. maj. Hvis man ikke har så travlt
og holder knappen nede i et par sekunder, så sker der ingen forkerte ting.
Så: slut hermed.
Mvh. hans uwe