Avatar billede 2c Nybegynder
03. februar 2012 - 22:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vedr. Intel® Core™ i7-2620M

Hej,

Jeg har fået en nyt arbejde, og derfor også en ny computer. Jeg ved ikke så meget om HW, så det er måske et dumt spørgsmål. Jeg har fået en processor Intel® Core™ i7-2620M. Jeg har også fået 8 GB RAM i.

Mit problem er, at der er blevet installeret en 32 bit version af vista. Det giver mig lidt problemer i forhold til nogen enkelte programmer, men det er ikke så slemt. Det værste er, at computeren jo ikke kan se alle rammene. Jeg ved dog ikke helt hvor den er gal.

Er det overhovedet muligt at få en 32 bit version af den processor? Kan det være den der er flaskehalsen?

Eller er det bare fordi der er blevet installeret vista 32 bit, at jeg ikke kan se de sidste 4 GB RAM?

Nå, det var vidst alt.
Avatar billede Blueeyez Mester
03. februar 2012 - 22:42 #1
32 bit understøtter 3,5 GB ram ca og 64 bit understøtter ja en del mere, så det er dit styresystem du skal have ændret på :) altså om til en 64 bit version af vista :)
Avatar billede Mathias- Nybegynder
04. februar 2012 - 00:29 #2
Du bør installere Windows 7 Professionel eller Ultimate
Avatar billede Mathias- Nybegynder
04. februar 2012 - 00:30 #3
selvfølgelig i 64 bit, som Blueeyez også nevner :-)
Avatar billede 2c Nybegynder
06. februar 2012 - 10:10 #4
Tak for jeres input.

Smider du et svar Blueeyez ?
Avatar billede Blueeyez Mester
06. februar 2012 - 17:42 #5
Får du her :) Jeg vil os opfordre dig til at nøjes med Windows 7 Home Premium eller i hvertfald tage en debat op omkring dem før du køber :) Har selv haft Windows 7 Ultimate og jeg blev meget skuffet og derfor nøjes jeg med Windows XP så længe den lever :)
Avatar billede Mathias- Nybegynder
07. februar 2012 - 14:00 #6
hvorfor kører du windows XP frem for windows 7 ultimate? :)
Avatar billede Blueeyez Mester
07. februar 2012 - 17:15 #7
#6 Fordi XP har 10 år bag sig, den er den mest understøttede og meget stabil efter min mening i forhold til Windows 7, især hvis vi skal se på at de programmer der er tilgængelige faktisk oftest fungerer bedst i XP endnu. (Jeg har os en del spil som ikke fungerer i windows 7.. og jeg ved godt at med ultimate får man XP mode, men det er blot som en virtuel maskine der kan man bruge virtual pc, virtual ose, VMWare hvis vi skal over i noget der koster penge, men som os er på højt niveau (Efter min mening)

Jeg vil os påpege at Microsoft er på trapperne med Windows 8, dernæst så er der et nyt fil system fra dem på vej, men den understøttes ikke i Windows 7, i starten bliver det kun Windows 8 Server, men jeg er ret sikker på at Windows 9 kommer til og få følgende fil system og derfor anser jeg det som spild tid at forsøge at lære et system at kende, som om nogle år har en store bror igen, hvor XP har indtil år 2014, til den tid hvis Microsoft lukker XP ned, de truer med det, men hvis folk blev ved XP så lukkede de det nok ikke ned :) men i hverfald hvis, jamen så overvejer jeg styresystemet reactos.org (Det er en klon af XP, dog er den ikke fejlfri, men de er heller ikke nået særlig langt endnu, men til år 2014 regner og håber jeg på at de når længere. Ellers kunne jeg godt forestille mig at Linux bliver udviklet så meget at den kan overtage Windows XP's programmer helt uden problemer, der bliver allerede arbejdet på følgende område og vi er jo kun i 2012 lige nu :)

Jeg håber du kan bruge følgende information, men du skal jo nok ikke lægge for meget i det, for XP kan fejle, men jeg foretrækker hellere noget der er gammelt og som virker efter hensigtet end noget nyt som fejler, man skulle jo mene at Windows 7 kunne overtage XP programmer og spil, men det de har opnået er jeg godt nok ikke tilfreds med, oveni det så er min maskine her med XP bedre end med 7 (Har jo leget meget med begge systemer, men 7 blev for bøvlet i forhold til de fejl der opstod, et område er især driverne.