Avatar billede delphiman Nybegynder
03. februar 2012 - 17:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hastighed wifi

Har en fibernetboks der leverer 40/40 Mbit til boksen men ca. 20/10 Mbit som wifi.
Kan wifi hastighed forbedres ved:
1) at forøge finethastighed til f. eks. 60/60 Mbit
eller
2)installere en wifi repeater (kablet) tættere på pc

Windows 7 og Waoo Fibernet
Avatar billede Blueeyez Mester
03. februar 2012 - 19:10 #1
Forbedringerne er netkort i pc eller routeren den som sender det trådløse signal :)

Eftersom du er oppe i den forbindelse du er, så skal du gå efter en Linksys E4200 eller ASUS RT-N56U

Følgende er i den dyre klasse, men du får så os noget ud af dem, især hvis du undlader at benytte 2.4 Ghz wifi og bruger 5 Ghz.

Så skal du os have gode netkort og ved Linksys har jeg selv WUSB600N, dog er de pt steget med en voldsom pris, vil tro det er fordi de er ved og udgå, men der er så kommet en ny til som skulle være bedre eller lige god: Linksys AE2500

Hvis du har spørgsmål eller ønsker flere muligheder så skriv, men routere kan jeg ikke give meget bedre muligheder og kvalitet koster penge.. kan tilføje at jeg har en WRT610N fra Linksys som jeg i sin tid gav 1200 kr for og nu 2 - 3 år senere er den stadig bedre end de fleste andre routere :)
Avatar billede Blueeyez Mester
03. februar 2012 - 19:49 #2
Og så skal man self køre -N frem for mized mode samt -g.. -N er langt bedre.
Avatar billede delphiman Nybegynder
10. februar 2012 - 18:58 #3
Hej Blueeyez,
Tak for et meget kompetent svar. Det var præcis den slags info jeg eftersprugte.
Mvh/Delphiman
Avatar billede Blueeyez Mester
10. februar 2012 - 21:05 #4
SÅ lidt :)

Hvis der er mere så spørger du bare løs ;)

Smider svar herfra :) Du skal selv ikke smide svar, da det er vedkommende der giver løsning der skal gøre følgende ;)