Avatar billede Tjappsen Nybegynder
03. februar 2012 - 09:22 Der er 4 kommentarer

Linieskift ved adresseændring?

Hej

Jeg har lavet en access database. Hvor jeg registrerer forskellige genstande. Diss bliver lagt ind i databasen. Min nøgle er ID nummeret på genstanden som kun findes en gang.

Jeg har lavet en rapport som skal bruges til udsendelse og opfølgning på de registrerede genstande.

Her Har jeg i sidehovedet valgt at ligge placeringsnavnet ind, så det passer til lige at kunne foldes og smides i en kuvert.

Dog har jeg et lille problem, der kan være 2 genstande pr. side på en udskrift. Når jeg så vil udskrive den, Så er jeg desværre stødt på, at den skriver et placeringsnavn ex. Danmark i toppen af udskriften, men dette tilhører kun den første genstand. Den anden genstand tilhører ex. Tyskland. Men Tyskland vil først stå på den næste side i udskriften, så ved udsendelse ville Tyskland miste en genstand og Danmark vinde en. Det er jo ikke ret smart.

Derfor skal jeg have genereret et sideskift, som kun skal gennemføres hvis der er et nyt placeringsnavn tilknyttet den næste genstand.

Er der nogen der ved hvordan jeg gør det?

Jeg har prøvet en del, men så får jeg sideskift hver gang o.s.v.

Håber der er en der kan hjælpe.

Mange hilsener
Tanja
Avatar billede finb Ekspert
03. februar 2012 - 10:28 #1
læser med... finb
Avatar billede mugs Novice
03. februar 2012 - 10:32 #2
Prøv om du kan gruppere rapporten på placeringsnavnet og indsæt et linieskift under placeringsnavnet i grupperingshovedet.
Avatar billede egyl Nybegynder
03. februar 2012 - 13:13 #3
Rapport
Sortering og gruppering
gruppe hovede / fod
grupper på
holdes sammen
interval

altså flere muligheder for at holde data samme npå en side :-)
Avatar billede MSchlamovitz Mester
04. oktober 2012 - 10:35 #4
Rapportens sortering skal være i landeorden / adresseorden
Du opretter en gruppering på land / adresse - og placerer feltet med land i gruppehovedsektionen.
I Gruppehovedsektionens egenskabsark vælger du "Sideskift før" - så kører det.

Hvordan det rent faktisk foregår, afhænger af hvilken version af Access du anvender.