Avatar billede Tjappsen Nybegynder
02. februar 2012 - 10:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tilpas lærredstr. til billede.

Hej

Når jeg har klippet et billede, har man shortcut til at tilpasse lærredstørrelsen til billedet?

Kan photoshop selv finde ud af hvor meget lærred jeg skal bruge? Ellers vil der senere i min database være en temmelig stor hvid kant omkring billedet der hvor lærredet er. Det er jo lidt træls. Der må gerne være en lille kant for den sags skyld. Men i databasen redigerer den billedstr automatisk og hvis der er meget baggrund er billedet jo lille bitte.

P.t. klipper jeg alt baggrund fra og taster så manuelt lærredstørrelsen ind så den passer.

Glæder mig til at få svar.
Avatar billede Freebooter Nybegynder
02. februar 2012 - 10:31 #1
Hej Tjappsen
Det er muligt at du til dit formål kan bruge funktionen Trim. Der er ingen prædefineret genvej dertil, men du kan jo selv lave genvejen.

Trim:
Image > Trim...

Ændre/oprette genveje:
Edit > Keyboard Shortcuts...

Vh Brian
Avatar billede Tjappsen Nybegynder
02. februar 2012 - 11:03 #2
Det virker fint. Tusind tak...
Avatar billede Freebooter Nybegynder
02. februar 2012 - 11:08 #3
Selv tak!
/B