Avatar billede ulrik1908 Nybegynder
01. februar 2012 - 14:54 Der er 7 kommentarer

Sum af beregnet felt i en pivottabel

Jeg har oprettet et antal beregnede felter i en pivottabel og kunne godt tænke mig en sum nederst.  De ikke-beregnede felter virker fint med de beregnede felter viser bare "1".  Hvordan får jeg en sum (altså uden at jeg skal summere op udenfor pivottabellen).
Avatar billede kim1a Ekspert
15. februar 2012 - 11:25 #1
Jeg forstår personligt ikke din forklaring.

Beregnede felter i pivottabel?
Avatar billede ulrik1908 Nybegynder
16. februar 2012 - 00:44 #2
Man kan oprette beregnede felter i pivottabeller.  F.eks. hvis(A1>0;A1;B1+C1).

Men hvordan får man en sum nederst ?
Avatar billede kim1a Ekspert
16. februar 2012 - 06:26 #3
Er du sikker på at din beregning hører med i pivottabellen? At den ikke blot er uden for - men naturligvis kan tage af de tal som står i pivoten (også uden getpivotdata)?

Følger din beregning pivottabellen (sætter den automatisk en ny linje med din beregning) hvis du laver ny data som generer en ny linje i din pivot?

I så fald vil jeg gerne høre hvordan du har gjort dette?
Avatar billede ulrik1908 Nybegynder
20. februar 2012 - 09:05 #4
Ja, det er en integreret del af pivottabellen.  Det er hele idéen.  Når din curser står i pivottabellen klikker du:  Pivottabelværktøjer > indstillinger > formler
Avatar billede kim1a Ekspert
20. februar 2012 - 09:55 #5
Hvilken version af Excel bruger du?

Jeg synes ikke at kunne finde muligheden i min 2010 udgave - jeg vil teste når jeg kommer hjem om den findes i 2007.

Jeg tror dog du skal håbe en anden har et forslag.
Avatar billede ulrik1908 Nybegynder
20. februar 2012 - 10:16 #6
2007, men findes også i 2010.
Avatar billede kim1a Ekspert
20. februar 2012 - 11:27 #7
Nu er jeg nysgerrig - har du mulighed for at uploade en version - eller evt. sende på en mail (se profil).

Jeg har selv en række pivottabeller som jeg laver beregning ud fra - og jeg har været nødt til at indsætte en række "standard" linjer i mit datasæt for at sikre linjerne står ens hver gang.