Avatar billede dr.truti Nybegynder
06. august 2001 - 13:07 Der er 81 kommentarer og
1 løsning

-----COPYDAN-----

Nu har jeg personligt fået nok at de syge mennesker der arbej der i CopyDan, Du må virkelig more sig over at gøre livet syrt for andre mennesker. Jeg havede nær smadret min skærm idag da jeg læste comon\'s artikkel over NYE CopyDan afgifter (http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=9075). Hvad skal det til for, hvis man bliver ved med at forhøje afgifterne på Hardware så bliver Danmark aldrig vrdens førende IT nation som Nyrup ellers vil have os til. Danmak har der i mod brug for at sænke de nu tidige afgifter da vi ligger på en 5 plads i lande i verden men IT for øje. jeg vil opfordre om at skrive under på: http://www.stopcopydan.dk/ og ellers kan vi alle gøre modstand og arbejde imod CopyDan og ellers handle jeres IT udstyr i Tyskland (over nettet) ellers sverige, norge.

Truti [DK]
ICQ: 72755522
Avatar billede jelzin101 Praktikant
06. august 2001 - 13:08 #1
det kan afhjælpes på én måde -stem på V. til valget.
Avatar billede egede Nybegynder
06. august 2001 - 13:10 #2
Min far arb. i ITB, kan måske vise ham www.stopcopydan.dk :)
Avatar billede egede Nybegynder
06. august 2001 - 13:10 #3
Hvis jeg ellers bare kunne se noget på den
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. august 2001 - 13:12 #4
Man burde fortælle Copydan, at det faktisk er muligt at optage og lagre musik i ståltråd, søm og  skruger. Jeg er sikker på at de herefter ville førsøge at pålægge disse vare afgift ;-))

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. august 2001 - 13:13 #5
jelzin, hehe... det gør næppe den store forskel... V er i dag et parti af midstsøgende skabsliberalister, der ikke tør springe ud af skabet :)

Dr.truti, der er ingen grund til at reklamere mere for det site på Eksperten. Og nej... jeg vil stadig ikke støtte med min \"underskrift\". :)
Avatar billede dumdum Nybegynder
06. august 2001 - 13:13 #6
jelzin101>> Ingen tvivl...

til alle>> meld Jer ind på www.vu.dk eller www.venstre.dk Det er vejen frem!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. august 2001 - 13:14 #7
hvad så her:
http://www.copydan.dk/index.asp?FE_ID=2&ML_ID=63#bookmark4
Hvilke medier er vederlagspligtige?  [top]  [udskriv]
Svar: Alle uindspillede lyd- eller videobånd eller andre lagringsmedier til lyd og billeder - de såkaldte blank-medier - er vederlagspligtige.

Lyd vederlag
- C-Cassetter
- CD-R/CD-RW
- CD-R Audio
- DAT
- DCC
- MINI-DISC
- Hukommelseskort(fra 1. september 2001)

Video vederlag
- VHS-bånd
- A-DAT
- S-VHS
- DVD-R/DVD-RW (fra 1. september 2001)
- DVD RAM (fra 1. september 2001)
- DVD+RW (fra 1. september 2001)

Der skal kun afregnes vederlag for medier med over 15 minutters optagetid.

Avatar billede dr.truti Nybegynder
06. august 2001 - 13:15 #8
jelzin101 > Venstre STYRE !!!!!!
Avatar billede xzxzx Nybegynder
06. august 2001 - 13:15 #9
Er gjort - hvor nor få vi afgift på højtalere? De kan jo spile musik ;-)...
Avatar billede johannielsen Nybegynder
06. august 2001 - 13:15 #10
Anders Fjogh!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
06. august 2001 - 13:16 #11
prøv www.vu.dk/sange
:)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
06. august 2001 - 13:19 #12
hmmm, jeg kan da huske mere end 15 minutters musik, så skal jeg nok betale afgift for mit hovede ;-)
Avatar billede dumdum Nybegynder
06. august 2001 - 13:19 #13
www.vu.dk/tournews eksempelvis...
Avatar billede dr.truti Nybegynder
06. august 2001 - 13:20 #14
Jeg vil sige at Musikerne ikke mangler noget når de for licens penge fra Radio MTV osv. som ikke bare er 5 øre men er virkelig mange penge....

og mange musikere laver næsten  også reklame for at kopiere. Madonna har i sin musik video bandte cd\'er med i limoen......

SÅÅÅ de er også lidt selv uden om det...
Avatar billede dumdum Nybegynder
06. august 2001 - 13:21 #15
Hvis man nu selv var musiker eller komponist, tror jeg ikke man ville være i besiddelse af et så hadsk forhold til Copydan, som dr.truti lægger op til.
Avatar billede jensb Nybegynder
06. august 2001 - 13:24 #16
hmm...hvormeget mon en Mp3 fil \"fylder\" hvis man lagre den på hulkort??? Jeg kan se at de ikke beregner afgift af papir til hulkort :-)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. august 2001 - 13:27 #17
hehe
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. august 2001 - 13:27 #18
nanoq> Jeg er bare nysgerrig...Hvorfor vil du ikke bidrage med din underskrift?
Det går vel også ud over dig?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
06. august 2001 - 13:27 #19
jensb>> ikke mere end end mellemstor brasiliansk urskov *GG*
Avatar billede jelzin101 Praktikant
06. august 2001 - 13:31 #20
jeg ved ikke helt hvad de laver inde hos copy d. sendte dem en mail for +1 uge siden, ang. noget copyright.
og har ikke rigtigt hørt fra dem endnu.

det kan slf. være at de har for travlt med at finde ud af om de kan lægge afgifter på emails....
Avatar billede egede Nybegynder
06. august 2001 - 13:31 #21
ztyxx -> men tænk på hvad vi sparer!!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. august 2001 - 13:32 #22
maniacdog, det er korrekt. Men jeg ser det som konsekvensen af voldsomt faldende salgstal på købte cd\'er inden for de sidste år. Undersøgelser viser, at dette primært grunder i piratkopiering. Musikere og producenter mister enddog særdeles mange penge på ulovlig kopiering af materiale. Jeg ser ikke noget forkert i, at de skal kompenseres for dette tab.

Der er naturligvis folk der argumenterer med at de synes det er uretfærdigt at de skal rammes, da de kun bruger medier til backup eller i det hele taget lovlig brug. Det er korrekt. Men man kan ikke lave en løsning der kun rammer \"lovbrydere\".

Dog har vi da også opnået lidt større frihed med de nye afgifter. Det er jo som bekendt blevet lovligt at kopiere digitalt materiale til eget brug.

NanoQ
Avatar billede xzxzx Nybegynder
06. august 2001 - 13:33 #23
Hvad med afgifter på salt & pepper?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
06. august 2001 - 13:33 #24
egede> ja og hvem gider de urskove alligevel, de er jo fyldt med myg og alskens kryb og kravl:-)
Avatar billede egede Nybegynder
06. august 2001 - 13:33 #25
Gamle tomatdåser med en snor i kan bruges til at telefonere med, hvis der nu lægges afgifter på den (og snoren) så syntes jeg det ville være rimeligt.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
06. august 2001 - 13:35 #26
egede>> 1 ds flåede tomater 2.95
                    afgift 27.00
                    ialt  30.00

:)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
06. august 2001 - 13:35 #27
nanoq> det er ikke så længe siden at musikbranchen proklamerede et stigende salg på verdensplan, mens andre undersøgelser siger at det er faldende, hvad skal man snart tro. Når snakken drejer sig om piratkopiering så piber musikken, men i alle andre sammenhænge er der ingen grænser for hvor store salstallene er, det virker da lidt dobbeltmoralsk???
Avatar billede egede Nybegynder
06. august 2001 - 13:35 #28
ztyxx -> Ellers ender de jo bare i Ikea

andre -> I må da indrømme at det er lidt groft at lægge afgifter på printere, det vil jo være det samme som på blyanter/farvekridt/maling o.s.v.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
06. august 2001 - 13:35 #29
Hvordan vil de beregne hvad man skal betale for en 40 GB hdd imod en 75 GB hdd... skal man så til at betale for hver GB eller ....?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
06. august 2001 - 13:39 #30
------------STOP PRESS------------
Sidste nyt, alle skal møde op hos deres læge og få målt næse og lunger, vi skal nu til at betale forbrugsafgift for den luft vi indånder, samt CO2afgift af den luft vi udånder, yderligere skal der årligt betales en fast afgift af formodet udledning af drivhusgasser fra vort tarmsystem.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
06. august 2001 - 13:39 #31
jeg synes grundlæggende der er noget galt med hele virksomhedsstrukturen.

at copydan kan påvirke loven, svarer til at maersk skulle have penge hvergang der var nogen der tog på ferie (flyve)
Avatar billede jensb Nybegynder
06. august 2001 - 13:40 #32
Avatar billede koep Nybegynder
06. august 2001 - 13:40 #33
Det skal lige siges at hvis du er momsregisteret og bruger medier til f.eks. backup kan du blive frataget vederlaget men du skal så gøre regnskab hvert år over for copydan over hvor mange du har købt og hvor mange der er udtaget til privat forbrug
Avatar billede jensb Nybegynder
06. august 2001 - 13:41 #34
hmmm...sådan kommer fremtidens Mp3 ripper altså til at se ud :-)

http://www.bjargum.dk/images/webpics/mp3ripper.jpg
Avatar billede jelzin101 Praktikant
06. august 2001 - 13:43 #35
hehe
Avatar billede ztyxx Nybegynder
06. august 2001 - 13:44 #36
jensb>> så har jeg et par rippere billigt til salg :-)
Avatar billede dumdum Nybegynder
06. august 2001 - 13:45 #37
Den der er vel så til stereo... Jeg har hørt rygter om at de fås som bærbare, men kun i mono...
Avatar billede egede Nybegynder
06. august 2001 - 13:46 #38
jensb -> Man kan tjene villioner hvis man kan 10-fingersystemet :-D
Avatar billede jelzin101 Praktikant
06. august 2001 - 13:46 #39
der er måske et marked i at fremstille dem til sourround.
Avatar billede nemesis Nybegynder
06. august 2001 - 13:46 #40
http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=9053

Dette er VU\'s holdning:

\"Venstres Ungdom har hele tiden været og er fortsat imod disse afgifter. Vi finder det besynderligt at lave en generel afgift fordi man antager at en vis procentdel af køberne af blankmedier bruger dem til ulovlig kopiering. Hvordan kan man lægge afgift på baggrund af noget der er ulovligt? Betyder det at kopieringen er tilladt når afgiften er betalt? Næppe.\"
Avatar billede jelzin101 Praktikant
06. august 2001 - 13:47 #41
Avatar billede egede Nybegynder
06. august 2001 - 13:48 #42
Jeg tror forresten at mange brugere ville efterhånden vil miste al respekt overfor digital ulovlig kopiering, eftersom man føler at man har betalt...

Skal der også være afgifter på disketter?
Avatar billede jensb Nybegynder
06. august 2001 - 13:48 #43
nej den er ikke til stereo...det er hackernes luxus-udgave der tager 2 kopier samtidig...
Avatar billede dumdum Nybegynder
06. august 2001 - 13:49 #44
nemesis>> Har vi en insider tilstede???
Avatar billede jelzin101 Praktikant
06. august 2001 - 13:49 #45
jensb>> husk nu expertens regler :)
Avatar billede egede Nybegynder
06. august 2001 - 13:49 #46
Kom til at printe en film ud to gange, nogen der vil have kopien :-)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
06. august 2001 - 13:51 #47
alm. forbrugere er jo også beskyttet, så for fremtiden sender jeg dig. kopier af alle mine feriebilleder til copydan. så kan de sørge for at min copyright bliver beskyttet.
-det må da være det mindste man kan forlange når man betaler penge til dem.
Avatar billede jensb Nybegynder
06. august 2001 - 13:51 #48
ok...det er en dårlig idé i sådan et emne her, at have valgt at modtage E-mails ved hvert nyt indslag...særlig når man får videresendt sine E-mails til mobilen...fuck jeg bliver bombarderet med SMS\'er lige nu :-)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
06. august 2001 - 13:52 #49
jensb>> du kan slå det fra under indstillinger.
Avatar billede jensb Nybegynder
06. august 2001 - 13:53 #50
ja ja...men det er lidt sent nu...men ellers tak for tippet
Avatar billede nemesis Nybegynder
06. august 2001 - 13:55 #51
dumdum>> hvorfor tror du dog det? :)

Hvis I vil gøre en forskel, der virkeligt kan mærkes, så er der kun en effektiv ting at gøre:

Hjælpe VU med at få en liberal regering!
Avatar billede dumdum Nybegynder
06. august 2001 - 13:56 #52
nemesis>> Jeg tænkte bare på om du var VU\'er... (altså insider) siden du kender vu\'s holdning...
Avatar billede nemesis Nybegynder
06. august 2001 - 13:58 #53
dumdum>> Det er jeg skam, og jeg kan love dig for at der bliver lagt kræfter i denne sag!
Avatar billede dumdum Nybegynder
06. august 2001 - 13:59 #54
nemesis>> Tak, det ved jeg alt om... :-)
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
06. august 2001 - 14:06 #55
Det her har jeg lige fået fra en som har meget med VU at gøre:
-----
Kære alle

Efter at være blevet gjort opmærksom på denne glimrende hjemmeside, vil jeg blot til orientering nævne, at jeg nu kalder ministeren i samråd for at høre regeringens holdning til den lovændring, som Copy Dan vil have igennem, så de kan få endnu flere penge ind på de produkter, som de ikke gider at bruge penge på selv at sikre, og dernæst får ministeren mulighed for at give regeringens holdning til kende over for vort forslag i Venstre, der skal sikre, at ingen afgift kan opkræves, med mindre den besluttes med et flertal i Folketinget (sådan som Grundloven foreskriver). Vi agter at sætte en stopper for CopyDans optrækkeri.

Undskyld at jeg lige blandede mig. Jeg ønsker ikke at inficere jeres forum med politisk agitation, men jeg mente at ovenstående kunne have en vis interesse.

Med venlig hilsen
Jens Rohde, MF
Medieordfører for Venstre
-----

Han mener ikke at Venstre på nogen måde går ind for sådan en forhøjelse af afgifter :)

Derfor: STEM PÅ VENSTRE *S*

::sunlock.dk::
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. august 2001 - 14:08 #56
Den liberalistiske tanke er da for længst gået fløjten. Idag er de langt mere midtsøgende. Og godt det samme. Se på et samfund som USA, der nok er det mest liberalistiske der eksisterer idag. De problemer vi gør og slås  med herhjemme er pebernødder i forhold til hvad de kæmper med over there. Jeg har ikke lyst til at bytte.

Jeg er dog enig i at vi bør have en borgerlig regering. Jeg ville dog hellere have et andet borgerligt parti i spidsen for den - selvom det desværre nok ikke er sansynligt... :)

NanoQ
Avatar billede jensb Nybegynder
06. august 2001 - 14:13 #57
ok...regnede lige lidt på det...

en Mp3 fylder ca. 4 MB, altså 4.000.000 Byte = 32.000.000 bits.

Mp3-ripperen som jeg linkede et billede af tidligere, kan ved hjælp af en almindelig metalfil, modificeres således at hulstørrelse ændres fra 5 millimeter til 3 millimeter. Hermed kan man lagre 2 bit data på hver centimeter.

En Mp3 fil på 4 MB kommer derfor \"kun\" til at være 160 Kilometer lang... Man kunne jo så rulle den ud på motorvejen fra København til Rødby. Dermed kunne man høre Mp3 musik når man kørte denne strækning i sin bil.
Avatar billede cybermouse Nybegynder
06. august 2001 - 14:15 #58
jeg synes vi alle sammen skal gå ind på http://www.copydan.dk/index.asp?FE_ID=2&ML_ID=63
og skrive dem vores mening så må de da forstå at det er alvor og at de skal til at styre sig bare så de ser noget respons og så fra andre end stopcopydan.dk som jeg synes er et super intiativ som jeg støtter fuldt ud (synd jeg ikke er agent så jeg har flere dæknavne)
Avatar billede egede Nybegynder
06. august 2001 - 14:16 #59
jensb -> du ser det ikke som noget problem at man skal tilbagelægge en strækning på 160 km på 4 minutter?
:-)
Avatar billede egede Nybegynder
06. august 2001 - 14:17 #60
(4/60)*160km = 2400km/t
Avatar billede jensb Nybegynder
06. august 2001 - 14:18 #61
man bliver muligvis pålagt en anden type afgift hvis man forsøger :-)
Avatar billede egede Nybegynder
06. august 2001 - 14:18 #62
Med mindre man er kronprins :-D
Avatar billede nemesis Nybegynder
06. august 2001 - 14:21 #63
Jeg undrer mig nu mere over hvordan man afgør længden på en mp3 fil? Det afhænger da af kvaliteten svjv. Hvorfor egentlig mp3? Der er jo andre formater - wav...
Avatar billede jensb Nybegynder
06. august 2001 - 14:24 #64
nå men så må vi jo lave en 20-bit udgave...altså 20 rækker huller ved siden af hinanden...så bliver længden kun 8 km, og hastigheden 120 km/t.

prismæssigt bliver det :

areal af papir ca. 12.700 A4-ark

Man skulle vel nok kunne købe en pakke papir med 500 ark, for omkring 20 kr.  Dvs. ca. 500 kr. for at lagre 4 mb...det er jo faktisk ikke meget dyrere end et memorykort :-)
Avatar billede egede Nybegynder
06. august 2001 - 14:25 #65
Jeps, plus at man kunne lave afspilleren selv :-)
Avatar billede koep Nybegynder
06. august 2001 - 14:33 #66
Skal vi så ikke udgive et par cd´er i motorvejsformat!!!
Avatar billede egede Nybegynder
06. august 2001 - 14:36 #67
\"livet står stille på vejen\" eller hvad den nu hedder fra Gasolin, udgivet i A4/120km/t format UDEN AFGIFTER :-) det kunne være sjovt...
Avatar billede koep Nybegynder
06. august 2001 - 14:38 #68
Puha nej det går ikke aligevel, Så kommer der bare flere afgifter på papir og biler!
Avatar billede egede Nybegynder
06. august 2001 - 14:40 #69
Jeps, og glem lige ikke at en hullemaskine ville komme til at koste i nærheden af 20.000 kr.
Avatar billede jensb Nybegynder
06. august 2001 - 14:40 #70
hmm jeg har lige hentet min mors gamle symaskine, og tror snart jeg er klar med et nyt format, som i forhold til det gamle komprimere med ca. 250% (10 bit- pr. kvadart centimeter)

Desuden forøges ripper-hastigheden væsentligt. Et hurtigt bud, vil være at vi kan ripper en CD på en uge, hvis vi arbejder lidt sammen
Avatar billede jensb Nybegynder
06. august 2001 - 14:42 #71
ups rettelse...100 bit pr kvadrat centimeter selvfølgelig.
Avatar billede jensb Nybegynder
06. august 2001 - 14:43 #72
dermed også en forbedring på 25 gange
Avatar billede dr.truti Nybegynder
06. august 2001 - 15:25 #73
Okay Jeg vil lige prøve med et seriøst inslag:

Jeg mener det samme som Cybermouse at vi skal skrive vores mening til CopyDan på: http://www.copydan.dk/index.asp?FE_ID=2&ML_ID=63 og jeg vil nu sende dem en mail hvor jeg linker til vores Diskution (selv om vi alle er enige).

Man kunne også lave et script hvor man hver gang trykkede på en knap sendte CopyDan en junk mail men billeder af Martil Luther King......
Avatar billede egede Nybegynder
06. august 2001 - 19:50 #74
jensb -> sådan!!!
Avatar billede egede Nybegynder
06. august 2001 - 21:47 #75
Hvad med at vi lavede et fælles læserbrev herinde som vi så kunne sende ud forskelliger steder på nettet?

Jeg syntes bl.a. at det er for meget hvis man skal betale afgift på fx en printer.

En anden tanke der kan få mig til at gyse er at jeg på den måde støtter creamy, small talk og andre...
Avatar billede egede Nybegynder
06. august 2001 - 21:48 #76
med \"og andre...\" menes \"og andre band som er, efter min mening, lige så dårlige\" :)
Avatar billede alleycat Nybegynder
07. august 2001 - 00:25 #77
Hvis I tror, liberalisme er løsningen, er der da noget, I helt har misforstået. Atter engang er kommunismen vores eneste udvej - i et socialistisk samfund kan I kopiere ligeså meget musik I vil, da musikeren får det samme, uanset om hans/hendes musik sælges, kopieres eller fremføres af fulde KU\'ere foran fremtrædende politikeres sommerresidenser. Afskaffes afgifter o.lign. i et kapitalistisk samfund, vil musikere hurtigt lide sultedøden, såfremt de ikke skifter til et mere profitabelt hverv som fx avisbud.

- Lasse
Avatar billede nemesis Nybegynder
07. august 2001 - 00:40 #78
alleycat>>

Det er jo lidt besynderligt at påstå.

I samtlige kommunistiske regimer igennem historien har kulturen været undertrykt.

Så længe ingen har oplevet et kommunistisk styre, der har respekteret ytringsfriheden, ser jeg det som et noget vidtløftigt postulat Lasse her fremkommer med.

Hvordan kan man reelt tale om kunst under sådanne forhold?

I et liberalistisk samfund vil borgerne alene afgøre hvilke musikere, der skal \"lide sultedøden\"

Hvis resultatet af den nuværende udvikling bliver sultedøden for musikerne - hvilket det ikke ligefrem tyder på - så er det fuldt fortjent. Det er jo åbenlyst for enhver, at de simpelthen ikke leverer den vare en betydelig del af forbrugerne efterspørger.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
07. august 2001 - 00:49 #79
nemesis>> jeg giver dig fuldstændig ret. -> i alleys utopi (dystopi for os andre) vil der ikke være noget incitament for at finde på nye ting/musik m.m. hvis alle musikere får det samme så ville der ikke gå lang tid før der ville være en del \"musikere\" som spyttede det ene **** nummer ud efter det andet. Dt sker også idag, men bliver da heldigvis begrænset til en vis grad på grund af markedmekanismerne, dog kan man sige at der kommer meget ligegyldigt - dårligt- musik ud på markedet netop nu men det bliver jo købt.

//*Jelz

Avatar billede kartolux Nybegynder
07. august 2001 - 00:53 #80
Det væsentlige i hele denne debat drejer sig om, hvorvidt kunstnere og deres tilhørende Administratorer skal have endnu flere penge, end de altid har fået.

Det skal de ikke!

Derfor skal alle, som er i besiddelse af kopierings-udstyr, bekæmpe CopyDan-gribbene med næb og kløer. Kopier nogle skiver og giv dem væk. Til folk på gaden. Til dine venner. Til dine kolleger.

Lad det blive en udbredt kotyme, at der blandt danskere gratis foræres digital musik væk. Lad det brede sig internationalt, at danskere, når de hører musik - enten går til koncerter, som støtter velgørende formål - eller afspiller den musik, som naboen har foræret dem.

Råmaterialet til disse uddelinger skal hentes, hvor Copydan ikke har snabelen nede. I Tyskland, Sverige eller på internettet.

Der er meldt krig fra Copydans side - og nu skal de få det!

Efter krigen - når den tid kommer - står kunstneren tilbage med det, han hele tiden har haft: Ikke en skid andet end tankespind, illusioner og nye toner. Hans skatteopkrævere - Copydan - er afgået ved en stille død uden midler.

Måske kunstneren - som det altid har været med kunstnere - i sin fattige eksistens - langt bedre vil være i stand til at være kreativ UDEN penge.
Fremfor som i dag, hvor han med lovgivningen og skatteopkræverne i lommen flår ganske almindelige mennesker for alt, hvad den kan trække.

Krig mod Copydan!!!!!
Avatar billede fluen Nybegynder
07. august 2001 - 00:59 #81
Avatar billede jander Nybegynder
08. august 2001 - 15:54 #82
-->dr. Truti: Jeg har også skrevet under nu, men tror stadig ikke på at det gør nogen forskel.