Avatar billede loelnorup Nybegynder
29. januar 2012 - 10:30 Der er 13 kommentarer

Virus/malware har overtaget. Fjern den?

Hej Eksperten.

Jeg har en bærbar PC ved hånden som er blevet godt og grundigt overtaget, har læst mig frem til det er Malware af en slags, og har problemet med at rense den.
Dette kom pluselig da den blev startet op, den starter med at give mange Errors som siger:

"Failed to save all the components for the file //system32//0000648a. the file is corrupted or unreadable"

Derefter siger den at der er 8 Errors detected.

Den her post er præcis samme problem:
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20111106082516AAqQ294

Mit problem er bare, ham der giver en løsning, der skal den på nettet, og den har fjernet stort set alt på Pc'en.
Jeg kan ik komme på nettet, Jeg kan ikke lægge noget ind på den via USB stik.

Det er meget få ting den faktisk kan. Reeboot? Ja, men der er Skoleting ( HF ) på som helst ik skulle gå tabt hvis det kunne lade sig gøre.
Håber der er ordenligt beskrevet.

//René Norup
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. januar 2012 - 10:57 #1
Det ville måske være en god ide at fortælle under hvilket styresystem.???
Avatar billede loelnorup Nybegynder
29. januar 2012 - 10:58 #2
Opdatering: Har fået internet adgang nu. så jeg kan NOGET bedre gøre "som jeg vil"
Avatar billede loelnorup Nybegynder
29. januar 2012 - 10:58 #3
Ja, det er forresten Windows 7
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. januar 2012 - 11:01 #4
Idet du er på nettet så prøv først om du kan køre en onlinescan?
http://www.f-secure.com/en/web/labs_global/removal-tools
Avatar billede loelnorup Nybegynder
29. januar 2012 - 11:37 #5
Når jeg prøver at den onlinescan. Så blockere den.

der står noget med det ik er en "trusted sorced"
Jeg tror det er malware der blockere den, da min Stationær ingen problemer har overhovedet med at køre den.
Avatar billede loelnorup Nybegynder
29. januar 2012 - 12:27 #6
Opdatering:

Jeg har brug en scan "http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free"

Og den fik fjernet 2 ting, men skulle derefter genstarte. og IGEN var alle ikoner væk på skrivebordet.

Alle ikoner= Hitman pro.
Virus program, og internet explorer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. januar 2012 - 13:23 #7
Nu får jeg ikke mail igen igen men har du prøvet at gendanne et par trin tilbage.?
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. januar 2012 - 13:26 #8
når du højreklikker på skrivebord og under vis er der så et flueben i ikoner på skrivebord?
Avatar billede loelnorup Nybegynder
29. januar 2012 - 14:20 #9
Ja det er som det skal være.
Men stort set indet er tilbage på computeren.

Denne computer
c drevet osv.
kontrol panel.
Alt sådan noget, det er slettet, jeg kan ik gå et par til tilbage, da det det ikke er muligt. det er ikke på computeren mere.
Avatar billede loelnorup Nybegynder
29. januar 2012 - 15:41 #10
Opdatering:
Jeg har fået lagt et Systemgendanelse ned på et USB stik og lagt det over, og fik sat computeren 5 dage tilbage.

Det virkede delvist.

Der mangler nogle skole opgaver, mapperne er der endnu. men de gemte opgaver i mapperne er væk.

Nogen forslag?

Jeg kunne hente de sidste 25 oploaded opgaver i word ( microsoft office proffecional )

men dem lavet før det. er væk.
Avatar billede f-arn Guru
29. januar 2012 - 15:52 #11
Hent og kør unhide.exe af Grinler.
Avatar billede loelnorup Nybegynder
29. januar 2012 - 16:17 #12
Jeg takker :) nu virker computeren som den skal. alt er tilbage og filerne/opgaverne er sikret på USB og anden computer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. februar 2012 - 09:55 #13
Hvem takker du?