Avatar billede kristian_troelsen Nybegynder
27. januar 2012 - 18:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med aktive harddiske

Jeg bruger som regel images til at gendanne min computer med, men forleden reinstallerede jeg Windows 7 fra bunden. Det havde jeg store problemer med. Jeg har seks harddiske i min maskine, men jeg endte med at koble de fem fra for at kunne installere uden problemer og så slutte dem til igen efter installationen. Men da alle diske var tilsluttet var problemet dette: Jeg valgte at installere på disken på SATA port nr. 1, og så begyndte installationsprogrammet at kopiere filerne. Fem minutter senere var det tid til en genstart, men i stedet for at genstarte, så fik jeg en fejlmeddelelse om, at der manglede en fil på disken (tror det var NTLDR, der manglede), og  at jeg kunne trykke Ctrl+Alt+Delete for at genstarte. Så vidt jeg kan regne ud må det skyldes, at genstarten af maskinen medfører, at den forsøger at læse fra en anden disk end den, som jeg installerede Windows 7 på.
Alle mine diske er SATA-diske, og jeg installerer den nyeste Intel-SATA-driver under installationen, så det er ikke det, der er problemet.
Jeg har vedhæftet et link til et billede af hvordan mine diske ser ud, og så håber jeg, at der er nogen, der kan få mig i gang med at give dem de rette attributter, så det fremover vil være nemt at geninstallere.
http://imageupload.org/?d=FB56B6051
Avatar billede Broxigar Praktikant
27. januar 2012 - 18:41 #1
Hvis du brænder en Hiren's BootCD 15.1 (http://www.hirensbootcd.org/download/) så er der et af menu punkterne der hedder Fix "NTDLR Missing" error

Prøv og se om ikke det afhjælper det.
Avatar billede romeo Nybegynder
27. januar 2012 - 19:14 #2
Du har 3 Aktive Partioner, ud over din disk 0.
Det kan godt give lidt problemer.
Avatar billede romeo Nybegynder
27. januar 2012 - 19:20 #3
Arh. Den snød mig lige for nogle linier.:)
Du kan via DISKPART, selecte disk, og så partition.
Og herefter så sætte den INACTIVE.

Vil dog lige advare. Hav en boot disk ved hånden.. (winpe) evt. så du kan fixe evt. hvis den laver noget rod.:)
Avatar billede kristian_troelsen Nybegynder
27. januar 2012 - 19:21 #4
Romeo; la, det er også det, jeg har læst mig til. Men hvordan slipper jeg af med dem uden at risikere indholdet på diskene?

Broxigar; tak for input, men jeg har fået installeret Windows 7 - nu prøver jeg at sikre at problemet ikke opstår igen næste gang jeg skal reinstallere.
Avatar billede kristian_troelsen Nybegynder
27. januar 2012 - 20:00 #5
Fantastisk. Det virkede. Nu er jeg spændt på om næste reinstall kommer til at gå lidt glattere. Jeg takker mange gange.
Avatar billede kristian_troelsen Nybegynder
27. januar 2012 - 20:01 #6
Hov, havde ikke lige styr på pointgivningen. Kan du ikke lige lave en post mere...
Avatar billede romeo Nybegynder
27. januar 2012 - 21:41 #7
:)