Avatar billede Goonaz Nybegynder
27. januar 2012 - 15:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp - Navn på "I"-markøren, eller hjælp med genvejstast

Ved I hvad det er den markør hedder når man kører over noget i en tekst og gerne vil have det markeret. Altså musen skifter form til et form for "I", og det er det "I" jeg skal bruge navnet på, da jeg skal have googlet mig frem til en genvejstast jeg ved et uheld har ramt.

Forslag modtages! :)

Evt. også hvis I kender genvejstasten?
Jeg har aktiveret noget så når jeg trykker et sted på en side kommer denne markør frem, som om jeg skulle skrive noget. Det er ret surt, også når jeg skal trykke "pil ned" fordi så går den helt ned i bunden af siden.

Skriv hvis I skal bruge et screenshot. :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
27. januar 2012 - 16:20 #1
i win7 - kontrolpanel/egenskaber for mus/fanebladet markører hedder den 'tekstmarkering'.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2012 - 20:12 #2
Jeg ved ikke om det er det samme, men jeg har kommet til at aktivere denne blinkende cursor i FireFox et par gange. Jeg ved ikke hvilken shortcut det er, men hvis det er i FireFox kan det slås fra i menuen:
http://getsatisfaction.com/mozilla/topics/firefox_there_is_a_cursor_on_each_web_page_that_ruins_scrolling_any_help
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2012 - 20:15 #3
Der stod så også at man kan bruge F7 til at slå det til og fra i FireFox.
Avatar billede Goonaz Nybegynder
27. januar 2012 - 20:44 #4
Begge måder virker! Jeg takker mange gange. :-)
Da dette var stedet jeg søgte svar oprettede jeg en bruger og er derfor ny. Hvordan uddeler jeg point til jer som tak for hjælpen?
Avatar billede Goonaz Nybegynder
27. januar 2012 - 20:45 #5
dig*
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2012 - 14:11 #6
du kan kun give point hvis en lægger et svar - og bare hold mig ude. Hvis ikke tolamaps lægger et svar, så læg et selv, og behold point.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2012 - 16:54 #7
Jeg samler ikke, så læg et svar og giv pointene til dig selv. :)
Avatar billede Goonaz Nybegynder
28. januar 2012 - 19:51 #8
Gavmildt selvom det jo drejer sig om meget få point!! Jeg takker for hjælp! :-)