Avatar billede daphne Novice
23. januar 2012 - 16:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

RAW converter til Canon EOS 600D i PS4

Jeg har fået mig et Canon Eos 600D, men kan ikke behandle RAW-formatet i PS4.

Jeg kører med Windows XP.

Har under 'help' i PS4 hentet diverse updates, men den vil stadig ikke læse RAW-formatet.

Jeg håber meget, at nogen af jer kan hjælpe, da jeg er helt på herrens mark. Gerne skåret ud i pap.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2012 - 16:23 #1
RAW-formatet skal konverteres til et af de "almindelige" billedformater, f.eks. .jpeg for at kunne læses af normale billedvisningsprogrammer.

Hvorfor filmer du i RAW?
Avatar billede chalde Seniormester
23. januar 2012 - 16:30 #2
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2012 - 16:42 #3
Jeg har måske misforstået spørgeren :-)

Jeg tolkede ikke PS4 som "Photoshop CS4" men som en fejltastning, der skulle have været "PS3", altså Playstation 3 :-)
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2012 - 16:53 #4
#0 og 2.

Og hvis det drejer sig om CS4, så burde der følge et konverteringsprogram med kameraet, nemlig "Digital Photo Professional".

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos600d/page13.asp
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2012 - 20:20 #5
Og måske er "PS4" lig med Photoshop Elements 4?

Hvis du, daphne, gerne vil have hjælp, var det måske en ide at komme med lidt tilbagemelding?
Avatar billede prodic Mester
23. januar 2012 - 22:21 #6
I Photoshop CS4 er de seneste RAW-opdateringer ikke kompatible.
Du vil derfor ikke få understøttelse af nyere kameraer.
Camera RAW 6, som er seneste version, er ikke understøttet i CS4.

Som et alternativ så kan du forsøge at konvertere dine raw filer til Adobes DNG-format. Dette skulle du gerne kunne åbne i CS4.
http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=4220

Det er den løsning jeg ville vælge. Lidt billigere end at investere i f.eks. Adobe Lightroom 3(godt program) eller Photoshop CS5/CS5.1
Avatar billede daphne Novice
14. februar 2012 - 21:38 #7
Har ikke kunnet finde nogen brugbar løsning på denne problematik, så derfor afsluttes spørgsmålet.

Mvh.
Gitte Daphne