Avatar billede BjarkeSK Nybegynder
23. januar 2012 - 09:53 Der er 3 kommentarer

Omdøbe mappe

Hej eksperter. Jeg har et lille problem som jeg håber i kan løse for mig.
Jeg bruger en bærbar med Windows 7 (fuldt opdateret).Jeg har kun én bruger på computeren. Når jeg går ind på "Computer" -> "Lokal disk (C:)" -> "Brugere" i stifinder ligger der 3 mapper. Den ene af dem med mine personlige indstillinger og mapper, nemlig "Bjarke SK". Dette var det som jeg døbte min bruger på computeren til for et halvt år siden da jeg købte computeren. Jeg har imidlertid fortrudt og vil meget gerne have min bruger (og bruger-mappe)til bare at hedde "Bjarke". Jeg har været inde i kontrolpanel og omdøbe min bruger fra "Bjarke SK" til "Bjarke" og det gik helt gnidningsfrit.. Men problemet er, at min mappe stadig hedder det gamle "Bjarke SK". Jeg kan ikke omdøbe mappen. Jeg gætter på det er pga. den hængelås der er vist nede til venstre på mappeikonet.

Er der nogen eksperter der ved hvordan jeg får denne mappe til at hedde "Bjarke" i stedet for "Bjarke SK" ??

Hilsen Bjarke
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. januar 2012 - 10:03 #1
Måske denne vej?
En mulighed var måske at prøve dette.
Få vist skjulte mapper.

Gå ind i kontrolpanelet Tryk på mappeindstillinger .
Tryk på vis sæt markering i vis skjulte filer mapper og drev.

Eller gør dig selv til Superadministrator

For at aktivere super administrator accounten skal følgenede gøres.
1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv " Net user administrator /active:yes " Uden anf tegn.
6. Tryk ok
Der efter logger du af Nu kan superadministrator vælges fra login skærmen.

Du kommer ind på et nyt skrivebord hvorfra du styrer hele P'c.

For at deaktivere super administrator accounten skal følgenede gøres.
1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv " Net user administrator /active:no " Uden anf tegn.
6. Tryk ok
Du skal logge af og på igen før den er slettet.

http://gratisupload.dk/vis_billede/64557/
Avatar billede jaboy Nybegynder
23. januar 2012 - 12:29 #2
jeg tror ikke det er smart du "bare" omdøber mappen ....

det er en "system" mappe som bliver brugt ....

hvis du bare omdøber den ... ville systemet ikke kunne finde sine filer....

hvad jeg syntes du skulle gøre
ret dit bruger navn tilbage til Bjarke SK
lav den nye bruge med det navn du godt vil ha ....
kopi'er alle filer fra den ene bruger mappe til den anden ....

slet den gamle bruger når du har tjekket alt virker :P
23. januar 2012 - 16:28 #3
#1 går ikke godt !!! At så - forsøge - at ændre denne SYSTEM mappe til noget andet...

Der skal nok være en del programmer/RegKeys som (stadig) pejer på det gamle navn/sti.
Samt visse instalerede mapper/programmer i [Start] menuen vil så ikke være 'synlige' ved den nye bruger...