Avatar billede hyben Novice
22. januar 2012 - 22:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Audacity ... forskellige melodier i samme fil HASTER

Hej

Jeg sidder med en lille bunke melodier som jeg gerne vil have spille i samme fil - når jeg har hentet den første, anden, tredie  ind via importer ..afspilles melodierne samtidig ...Hvordan får jeg det til at blive en lang fil med flere melodier i? ...

Hvordan lægger jeg tavshed/pause ind på min fil så melodierne ikke starter lige med det samme på filen...
Avatar billede jaboy Nybegynder
23. januar 2012 - 00:04 #1
1. importer første fil ....
2. klik i slutningen af den
3. Generate -> silence -> gør hvad der skal gøres
4. importer næste fil
5. marker hele den nye fil
6. kopi -> pasta, op til slutningen af den første fil

gentag ....

husk at slette de tracks du ikke skal bruge

håber det var til at forstå ... ellers kan jeg godt prøve at sige det bedre :)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2012 - 17:56 #2
Længe siden jeg har brugt Audacity til dette.
Har hentet virtual dj 7 free ned på pc. Den virker som en dj mixerpult, og man kan fade mellem de to spor medens de afvikles.
Lyd fra cd kan også importeres direkte.
Man går simpelthen ind i mapperne/drevene og trækker filerne op i afspilleren.
Musikken der laves på pulten kan optages på pc som en mp3 fil når man er færdig.
Afspilleren forsøger at sætte output så numrene har samme styrke.
Opereationen tager den tid som musikstykkernes varighed er på.
http://www.virtualdj.com/download/free.html
Avatar billede hyben Novice
24. januar 2012 - 22:23 #3
Jaboy: Tror desværre ikke jeg helt forstod sidste del af dit indlæg ... vil du uddbybe fra: pkt 5 .... Jeg gemte filerne i itunes med stilhed i enten enden eller begyndelsen ... så lige pt er mit problem løst ( men jeg vil gerne kunne gøre det på den anden måde fremover)

Tak for et godt råd .... Kigger ved lejlighed, for det lyder nemt og simpelt

/Iben
Avatar billede hyben Novice
06. februar 2012 - 22:03 #4
Ping for svar ...
Avatar billede hyben Novice
06. februar 2012 - 22:04 #5
og point
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2012 - 07:05 #6
ping