Avatar billede MACBelly Nybegynder
22. januar 2012 - 17:54 Der er 6 kommentarer

Min Mac er død

Hej,

Jeg har en minimac der ikke er mere end 1 år gammel. Efter 3 måneder begyndte den at stå og klikke og blive langsom. Det gik dog over. Men her forleden gik den i stykker. Den stod og blinkede med et spørgsmålstegn i en mappe. Jeg ved det er styresystemet den leder efter, så jeg satte CD'en i for at installere styrestystemet. Det kunne jeg ikke. Efter mange råd på nettet gav jeg op og sendte den til reperation. Jeg har nu fået den retur hvor der står at EG Hard Drive er skiftet. Der står også jeg selv skal installere styresystemet. Det er fint. Problemet er at den står på samme måde med mappe og spørgsmålstegn og jeg har forsøgt at starte op med at holde C knappen nede, hvor CD'en sidder i uden held. Nu er det bare grå skærm. Ingenting virker. Jeg tror den er helt defekt, men jeg ved det ikke. Jeg er magtesløs. VIlle jo gerne have mine ting fra min G5 over ligesom før, men det spørger den heller ikke om. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. januar 2012 - 18:04 #1
når en harddisk 'klikker' kan det være defekt harddisk, eller mangel på strøm. Hvis det er mangel på strøm hjælper det ikke at udskifte disken.
Avatar billede MACBelly Nybegynder
22. januar 2012 - 18:09 #2
Ja jeg tror også den har været defekt. :-) Men det de har udskiftet løser det den problematik?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. januar 2012 - 18:23 #3
når den stadig fejler, så - nej - det løser ikke noget.
Så du skal nok have kigget på strømforsyningen og direkte måle på strøm/spænding til harddisken.
Avatar billede MACBelly Nybegynder
22. januar 2012 - 19:16 #4
Ja det tror jeg du har ret i. Men tror du det har noget med styresystemet at gøre. At den ikke vil lade mig installere. :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
23. januar 2012 - 10:02 #5
nej - det er nok stadig strøm til harddisken, der er ustabil. Hvis du har mulighed for at låne en anden minimac og sætter din disk i der, så skal den kunne køre korrekt. Hvis den gør det, så ligger fejlen i strøm (eller andet i hardware i kassen).
Avatar billede foodear Praktikant
23. januar 2012 - 10:29 #6
Genstart og hold "alt" tasten nede til du får mulighed for at vælge cd´en, følg installationsguiden der kommer frem.