Avatar billede boyazz Nybegynder
19. januar 2012 - 11:49 Der er 4 kommentarer

Ny bærbar, budget godt og vel 8000-9000

en veninde af mig, vil gerne have en ny bærbar som:

- er stabil (kan holde i mange år, uden at miste det store når det gælder yde evne).
- har en lang leve tid.
- gerne har skriveprogrammer.
- er relativ hurtig opstart og åbning af programmer.
- har en skærmstørrelse 13 - højst 15,5 (10tommer er for lidt).
Avatar billede chalde Seniormester
19. januar 2012 - 11:57 #1
Hvis det bare er til skriveprogrammer, internet osv.. bør enhver bærbar kunne klare et par år.

Personligt ville jeg nok kigge på en ultrabook. F.eks. Asus Zenbook.
Foruden at have et lækkert design, har den en ualmindelig rar størrelse kombineret med en god ydeevne og batteritid.

Se:
http://www.engadget.com/2011/10/21/asus-zenbook-ux31-review/
http://www.laptopworld.dk/anmeldelser/Baerbare/4415-asus-ux31e.html

Lenovo, Acer, HP mfl. har også eller er også på vej med ultrabooks med lignende specs.
Avatar billede boyazz Nybegynder
19. januar 2012 - 21:33 #2
ydeevne semi god
batteritid 5 timer plus lidt småt

den skal gerne kunne holde i op mod de 7 timer

hvis man sætter den op mod en mac f.eks. :
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5831655

så kan jeg ikke helt se hvor asus'en skulle overgå ?
Avatar billede chalde Seniormester
19. januar 2012 - 21:52 #3
Batteritiden kan ved normalt brug ramme de 7 timer, de tests er kørt med bla. videoloops m.m. hvor den er i konstant brug.
Hvad gælder ydeevne, så er den glimrende til de behov jeg skrev længere oppe.

I forhold til MBP 13":
Højde: 1,8 vs 2,4 cm <---- her der sker noget
Bredde: 32,5 vs 32,5 cm
Dybde: 22,3 vs 22,7 cm
Vægt: 1,3 vs 2,04 kg <---- ligeledes her
Derudover får du samme størrelse skærm, blot med 1600x900 vs 1440x900. Så en klar fordel ved Asus'en. Ligeledes får du SSD i den ved levering (og så er du dækket godt ind på åbning af programmer hurtigt, samt opstart osv.).

Men Asus er en ultrabook, dvs. på størrelse med Apple Air, så det er  lidt som at sammenligne æbler og pærer. Dog ville jeg, rent specsmæssigt, uden tøven, tage Asus'en.
Avatar billede mikaelch Novice
20. januar 2012 - 23:39 #4
jeg elsker lenovo da simpelthen er mere holdbar og klare når man rejser meget og man får kvalitet for pengene http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-thinkpad-t520-4240-sverige-id-6432675.aspx