Avatar billede kimlarsen Praktikant
19. januar 2012 - 09:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke gå tilbage ( browser tilbage ) på siden ?

Hej.

Jeg har været inde forbi Ydes.dk med min IE browser og jeg undre mig over hvorfor jeg bliver "fanget" på siden. Kan ikke få lov til at bruge browserens tilbage knap fra indexsiden. Bliver hængende på deres indexside.

Hvad skyldes det ?
Avatar billede kjeldsted Novice
19. januar 2012 - 09:19 #1
Det skyldes at hvis der på siden ligger en side som smider der videre til en anden ryger du blot retur.

Altså du er på side A. Her klikker du på et link til side B, som smider dig videre til side C. Når du så trykker på Tilbage kommer du til side B som igen smider dig videre til side C. Derved bliver du fanget. Hvis du i historikken går to skridt tilbage burde du have der :)
Avatar billede kimlarsen Praktikant
19. januar 2012 - 09:32 #2
Dvs. at hvis index siden eks. er en index.php hvor der er en include, så vil den på den måde genstarte siden, fordi den reelt set henter siden med det samme :-)

Tror jeg forstår :-)

Smid et svar, så du kan få point :-)
Avatar billede kjeldsted Novice
19. januar 2012 - 21:18 #3
Ikke helt. For en redirect der er lavet i et server sprog (som PHP eller ASP), laver viderestilingen før browseren ved af det. Det er hvis den ligger i fx JavaScript eller HTML.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2012 - 21:38 #4
#2
include i en php side er ikke det samme, for det er noget der sker server-side, og din browser ser det bare som en normal webside.

Det er noget andet der gør at din browser bliver bedt om at skrubbe videre fra side B til side C. :)