Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2012 - 15:51 Der er 10 kommentarer

Equalizer til GA-P55A-UD3?

Hej Eksperter,

Jeg har et Gigabyte GA-P55A-UD3 motherboard. På dette er der integreret lydkort. Er der nogen som kender en måde, at få en equalizer frem til denne, da jeg gerne vil være i stand til at skrue ned for diskanten?

Mvh.
Anders.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2012 - 16:22 #1
Det burde du vel kunne i de avancerede indstillinger til dit lydkort?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2012 - 16:30 #2
Hmm prøvede at gå ind i lyd på kontrolpanelet på min pc, og fandt også der hvor man skulle have kunnet justeret niveau for diskant og bas, men skyderne var nedtonet, så jeg kunne ikke justere på dem.
Jeg gad vide om dette er sket ved en lydkort driver opdatering?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2012 - 16:32 #3
Der følger en driver med til lydkortet. Får du ikke nogle muligheder den vej?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2012 - 16:55 #5
Fandt det i Kontrolpanelet.
Jeg går her på min Xp maskine ind i noget der hedder "styring af flerkanals lyd".
Herinde kan jeg vælge "modforvrænger" (equalizer) og justere grundindstilling lige som jeg vil. Kører helt neutralt her (0 db på alle 10 skydere)
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2012 - 07:03 #6
du skal altid have den sidste nye driver inde til dit bundkort
af ot til kan man komme ud for at skulle hente den hos producenten af lydchippen på bundkortet - det kan være flere

så start hos bundkort producenten

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3439#dl

under download  finder du dit styresystem

eventuelt tryk på show all

eller du kan bruge slimdrivers der er gratis at finde drivere med

http://www.driverupdate.net/

man kan højreklikke på højtaleren i systemtry og åbne afspilningsenhed

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2012 - 09:19 #7
Jeg går ikke ud fra at jeg skal indstallere driver fra Realtek, når det er fra Gigabyte mit bundkort er fra?

Og jeg synes ellers jeg har været hele vejen rundt i mit lydkort driver. Jeg kan prøve at opdaterer det når jeg kommer hjem.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2012 - 10:04 #8
du kan gå begge veje men ikke altid

bundkort har en producent
lyden har en producent
netkort har en producent
men samlet er det bundkortets producent man henter fra
men ofte ligger der nye drivere fra lydproducenten da mange bundkortproducenter ikke altid lige husker at opdatere deres driverdatabase

håber det er let forståligt
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2012 - 17:50 #9
Jeg har nu opdateret mit onboard lydkort med en Realtek driver fra Gigabytes side. Jeg kan dog stadig ikke finde nogen mulighed for det.

Jeg højre klikker nede på højtaleren i systembakken, og trykker "Playback devices" markere mit lydkort og trykker "Properties". Derinde kan jeg ikke finde noget som helst. Bruger Windows 7. Anyone?
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2012 - 08:11 #10
det kunne skyldes den måske slet ikke er lavet til win 7

prøv at højreklikke på højtaaler ikonen
tryk på afspilningsenhed

herinde må der være en del muligheder

man kan også hente dsen hos producenten

http://www.realtek.com.tw/downloads/

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=24&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

m.v.h