Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
18. januar 2012 - 09:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sony Ericsom x8 - factory reset

Min telefon er gået i totalt udu...

Den vil have jeg skal indtaste min fødeby før jeg kan bruge den, men den indstilling har jeg aldrig anvendt.

Nu vil jeg gerne lave en factory reset af hele telefonen eller evt flashe software og geninstallere.

Det er android.

Jeg har forsøgt følgende guide: http://www.technipages.com/sony-ericsson-xperia-x10-hard-reset.html

Men det virker ikke.
Option1: instructionerne kommer aldrig frem.
option 2: virker ikke da tlf ikke kan tændes
Option 3: jeg kan ikke installere software, nu hedder det vist PC companion.
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. januar 2012 - 10:28 #1
Fandt en side her, ved ikke om du har prøvet alt:

First, try this:

    From the main home screen, tap menu
    Tap Settings, then Privacy
    Tap Factory data reset
    Tap Reset phone
    Enter your password if required, then tap Erase everything to confirm

If that doesn't work, or if your phone is frozen:

    Turn the power off. If your Sony Ericsson Xperia X10 is frozen, pull the battery out and reinsert it
    Hold the Left and right buttons located beneath the display
    Press and release the Power button
    Follow the on-screen instructions to hard reset your Xperia X10

All data including third-party applications will be deleted from the Sony Ericsson Xperia X8. Once the wipe is complete, the phone will reboot to its factory fresh state.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
18. januar 2012 - 14:31 #2
Det er det samme som min option 1 og 2.

Det virker ikke.

rom the main home screen, tap menu - dur ikke når man ikke kan tænde tlf.

Follow the on-screen instructions to hard reset your Xperia X10
kommer aldrig frem
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. januar 2012 - 15:00 #3
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
18. januar 2012 - 19:00 #4
Jeg brugte PC companion.
Smid et svar så får du point
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. januar 2012 - 20:10 #5
Nu ved jeg ikke hvad PC companion er, men hovedsagen er at du fik det til at virke ;o)

Samler ikke på point, læg selv et svar og accepter.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
18. januar 2012 - 20:29 #6
Det er den nye version af PC Suite
Avatar billede teoridk Nybegynder
06. maj 2012 - 12:42 #7
Hvis din X8 kan tændes altså kan powerup, så kan du bruge PC companion.
Når du kørerer programmet skal du vælge [support zone], [opdatering til telefons sofware]. " kunne ikke finde telefon" vil popup. vælg "reparere telefon". Følg nu instuktionen på skærm.
Hvis Din X8 reagerer ikke powerup button, lige som min :( skal den muligvis flashes via jtag port. see evt. http://www.fonefunshop.biz/4SE-Dongle.html
http://www.fonefunshop.co.uk/Unlocking/riff_box.htm
http://www.youtube.com/watch?v=ujH_IpsskLg

held og lykke