Avatar billede visto Professor
17. januar 2012 - 18:36 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Gør bindestreger og underscore i urls en forskel ?

Jeg har et sted læst, at bindestreger i urls af søgerobotter opfattes som ord-adskiller i modsætning til underscore, så fx gucci_gul_taske med underscore ikke vil blive læst som tre ord men som ét (meningsløst) ord: guccigultaske, mens det med bindestreg bliver læst som tilsigtet, dvs. som tre ord. Er det korrekt? Gør det nogen forskel om man i urls bruger bindestreg eller underscore? I givet fald: Har urls overhovedet nogen betydning for hvordan en side indekseres?
Avatar billede kiksen1987 Novice
17. januar 2012 - 19:02 #1
ja der er forskel på gucci_gul_taske og gucci-gul-taske
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
17. januar 2012 - 19:03 #2
Det er korrekt

Der bør altid bruges bindestreg i urls.

Det HAR betydning, men den er ikke voldsom.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. januar 2012 - 19:54 #3
1995: http://www.mattcutts.com/blog/dashes-vs-underscores/
2011: http://www.youtube.com/watch?v=AQcSFsQyct8

(Der er så Google, men der findes vist også andre søgemaskiner, har jeg hørt)
Avatar billede visto Professor
18. januar 2012 - 11:50 #4
2011-henvisningen til youtube besvarer mit spørgsmål perfekt. Så tak, erikjacobsen.
Dit svar, bredbaandmobilt, er jo i forlængelse deraf korrekt, så da erikjacobsen ikke vil have point, beder jeg dig lægge svar til point.

Tak for inputs.
Avatar billede lordsasa Nybegynder
20. januar 2012 - 12:00 #5
Jeg var også lidt i tvivl hvordan Googles crawler taklede _ men tak for videoen Erik!
Avatar billede visto Professor
22. januar 2012 - 12:20 #6
Da mit eget svar #4 er mere oplysende end kiksen1987's "ja", og da jeg ikke kan afsætte point til erikjacobsen og bredbaandmobilt, vælger jeg at tage halvdelen af point selv, så evt. kommende læsere af tråden kan se, hvor der er noget at hente.