Avatar billede snakes Nybegynder
17. januar 2012 - 15:14 Der er 1 kommentar

Opsætning af server med web, webmail m.m.

Hej folkens,

Vil meget gerne have et bud på hvad der er bedst at gøre i min situation.

Jeg har fået til opgave at opsætte følgende på et opholdssted:.

1. Server som håndtere intranettet.
Serveren skal samtidig kunne gøre at der køres MSQL og mail server

2. Serveren skal tilgås via opholdsstdedets website (krypteret login)

3. Dokumenter skal kunne read/write direkte på hjemmesiden

4. Krypteret beskedcentral på websitet.

Der er ca 11 brugere der skal kunne tilgå dette system.

Er der nogen der kan komme med et godt bud på hvordan dette skal opsættes og hvad der skal bruges af udstyr. ??

Jakob
Avatar billede Broxigar Praktikant
18. januar 2012 - 00:28 #1
Afhængigt af deres IT-setup skal du anskaffe dig en rack- eller tower-server (Rack hvis de har et server rum eller et rackskab, et tower ellers)

Jeg ville anbefale, for omkostningernes skyld, at installere Debian som server OS.

Herfra er det "bare" at sætte MySQL, Apache og en FTPS op.

Du kan så i en .htaccess sætte alle sider til at køre med SSL, så er alle forbindelser krypteret, og afhængigt af hvad de vil have på deres intranet, kan du installere et CMS som du sætter til at køre med krypteret forbindelse.

Du kan skrive til mig hvis du har problemer eller ønsker en hånd.
(anders.d.olsen [at] gmail.com )