Avatar billede Wartus Nybegynder
16. januar 2012 - 21:13 Der er 6 kommentarer

Har 12 mbit - Kan kun klare 5 mbit

Hej.

Jeg har længe været Fullrate kunde og egentlig fint tilfreds med det. Men pga. nogle tekniske omstændigheder er det kun muligt for os at trække en 5/0.5 mbit forbindelse, hvis forbindelsen skal køre stabilt og ikke crashe flere gange dagligt. Får bl.a at vide at det er afstand til central, tekniske installationer som giver "støj" mv.

Men nu er det begyndt at irriterer mig at jeg ikke får hvad jeg betaler for. Så jeg har et par spørgsmål:

Ville det hjælpe at skifte udbyder?
Er der noget jeg selv kan gøre?
Jeg har kabeltv fra Yousee, kan de tilbyde noget bedre i forbindelse med netop kabeltv?

Har undersøgt fibernet fra Waoo, men de kan ikke tilbyde noget til min bopæl, endnu.

Det skal siges at jeg bor til leje i et rækkehuskompleks med fælles antenne.

Håber på lidt input. På forhånd tak :)
Avatar billede milter Ekspert
16. januar 2012 - 21:29 #1
For nogle år siden skiftede jeg selv fra internetforbindelse via telefon til Yousee pga. de samme problemer som dig.

Hvis I får TV fra Yousee via en fælles forbindelse, burde der også være mulighed for internet via den samme forbindelse. Der skal måske sættes et nyt stik op og trækkes nogle ekstra kabler, men det burde være muligt.

Prøv at snakke med din antenneforening.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2012 - 22:31 #2
Jeg havde noget af det samme problem som dig. Har 20/2 mbit forbindelse, og kunne kun nå 5 mbit når den blev testet på en testside.
Mit problem var at firewall Zonealarm ødelagde hastigheden for mig.
Jeg prøvede at afinstallere den og fjerne alle rester af programmet og herefter geninstallere. Men problem var der stadig.
Og når jeg aktiverede Windows firewall var der heller ikke problem. Men denne ville jeg ikke nøjes med at bruge, så valget blev Comodo firrewall alene.
En anden ting jeg på et tidspunkt bemærkede på min pc var at hvis jeg kørte min pc ned i dvale, så startede netkortetr kun op i 5 mbit hastighed i stedet for 100. Det der rettede dette var i enhedshåndteringen-netkort-strømstyring at fjerne tjektegn ved at Windows måtte slukke for enhed for at spare strøm.
Ved ikke om det er samme problem du har, men du kan jo undersøge det.
Avatar billede milter Ekspert
16. januar 2012 - 23:12 #3
#2.

Jeg har brugt ZoneAlarm i flere år, både før og efter skiftet til Yousee, og det har aldrig skabt problemer.

Herhjemme er der som regel tre eller fire computere koblet på, min egen via kabel og to eller tre andre trådløst. Den kablede downloader lige nu på TDCs testside med mellem 15 og 20 Mbit af de lovede 20, de trådløse med mellem 7 og 20, afhængig af hvor mange andre internetsforbrugere, der er åbne på dem. Den trådløse med de 20 Mbit befandt sig ca. 10 meter fra routeren og havde kun IE åbent.
Avatar billede Andyboy Nybegynder
16. januar 2012 - 23:50 #4
Det helt korte svar er at ja - hvis du kan få yousee internet vil dine hastighedsproblemer løse sig.
Avatar billede Wartus Nybegynder
17. januar 2012 - 12:08 #5
Jeg siger mange tak for alle jeres svar.

Jeg har netop opsagt mit fullrate abonnement og skifter til yousee.
Avatar billede milter Ekspert
17. januar 2012 - 22:19 #6
@Wartus.

Velbekom :-)

Og da du ser ud til at være ny herinde på eksperten.dk, kunne det måske være en god ide at kigge på linkene herunder for at finde ud af, hvad alt det der med point og "Svar" og "Kommentar" går ud på:

http://www.eksperten.dk/faq#faq-5
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3