Avatar billede Kstenholt Nybegynder
14. januar 2012 - 11:34 Der er 11 kommentarer

Kan ikke komme på net efter formatering

Hejsa. Jeg har lige formateret min computer da den blev ved med at få BlueScreen.

Jeg har Windows 7 64bit.

Nu har jeg så formateret computeren og installeret Windows, men jeg kan ikke komme på nettet, jeg skal have installeret en driver...

Jeg har DL aida32 for at se oplysninger om mit netkort, men det eneste der står der er NoDb - jeg aner ikke hvad det er..

mit motherboard er AMD Phenom II x4 960T.

Nogen der kan hjælpe med at finde en driver?? Jeg er egentlig ret håbløs til computere som i kan høre..

Mange tak
Avatar billede Kstenholt Nybegynder
14. januar 2012 - 11:35 #1
Hov...Det eneste der stod under netkort var: Ethernet-Controller NoDb
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. januar 2012 - 11:59 #2
Dit motherboard må altså have et selvstændigt navn der ikke kun henviser til CPU og sokkel type?
Avatar billede Kstenholt Nybegynder
14. januar 2012 - 12:10 #3
Jeg bruger som sagt det der AIDA32...Hvis jeg kigger under motherboard der, står der Motherboard ID: ukendt; Motherboard navn: Ukendt..

Hvad gør jeg så ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. januar 2012 - 12:21 #4
prøv at downloade  Speccy på den PC du skriver fra og kør det på den PC det drejer sig om?
http://www.filehippo.com/download_speccy
Avatar billede Kstenholt Nybegynder
14. januar 2012 - 12:29 #5
Jeg har nu fundet et motherboard navn.

GA-870a-UD3 fra GITAGYTE..

Jeg sidder og DL drivere til det nu, jeg ser lige om jeg kan køre det på min pc..
Avatar billede Kstenholt Nybegynder
14. januar 2012 - 12:51 #6
Nu er jeg så på nettet på min pc...Fedt nok tænkte jeg...så fik jeg bluescreen igen.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Jeg troede det var fordi der var blevet installeret en forkert driver fra TOPDATA hvor jeg købte computeren, MED INSTALLATION!!

Eller måske havde jeg DL noget forkert programfis, hvad ved jeg..

Men nu har jeg formateret den og så gør den det kraftedermame igen..

Hvad kan problemet lige være? hvorfor får den bluescreen ligepludselig..Kan det være en fejl på hardware?
Avatar billede pstidsen Novice
14. januar 2012 - 13:13 #7
Download SlimDrivers. Den finder manglende drivere.
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. januar 2012 - 13:21 #8
Download SlimDrivers. Den finder manglende drivere.

kræver lige at den kan komme på nettet?
Hvis det er en nyere Com så prøv om Win selv kan finde den.
http://gratisupload.dk/vis_billede/671882/
Avatar billede pstidsen Novice
14. januar 2012 - 13:53 #9
du kan heller ikke få net via kabel?
Avatar billede Kstenholt Nybegynder
14. januar 2012 - 17:17 #10
Som sagt er den kommet på nettet nu, men som jeg har skrevet ovenover får computeren stadig bluescreen hvilket var grunden til at jeg startede med at formatere!! Nogle der ved hvorfor jeg får bluescreen???
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. januar 2012 - 17:25 #11
Det kan jo være mange ting Defekt Hardware i de fleste tilfælde Ram kredse prøv at tage Rammen ud og sæt en i af gangen?