Avatar billede sth Novice
12. januar 2012 - 12:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dato problem med side i polen

Hej
jeg haren ASP-side hvor en person i Polen hverdag indtaster et lagertal, og en dato
Siden foreslår selv at datoen er dd. og skriver det i format 12-01-2012

men det sker at siden går i fejl, og ud fra de fejl koder jeg kan se så er det datoen der blvier forkert, og det på trods af at datoen er tastet rigitg hvad problemet er er jeg ikke helt klar over, nogen med nogle gode bud?

jeg ahr selv overvejet at siden evt skulle sættet op til at behandle dato og tekst ud fra et bestemt lande format, jeg kan bare ikke huske hvordan man gør det, nogend er kan hjælpe?
Avatar billede keysersoze Guru
12. januar 2012 - 12:13 #1
det må bestemt være en fejl i linje 42.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2012 - 12:23 #2
prøv med denne linje i starten på asp-sider:

<%@ LANGUAGE=VBScript CODEPAGE=1252 LCID=1030 %>

så er den defineret til dansk datoformat.
Avatar billede sth Novice
12. januar 2012 - 12:44 #3
keysersoze: Hvad får dig til at komme med et så seriøst svar?

claes57: ja det var sådan, kunne bare ikke finde / huske det, kommer du med et svar?
Avatar billede keysersoze Guru
12. januar 2012 - 13:05 #4
det var skam ikke et seriøst svar - det var en kommentar med et bud så godt som muligt ud fra de givne oplysninger.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2012 - 13:17 #5
ok
Avatar billede sth Novice
12. januar 2012 - 18:01 #6
keysersoze: beklager du ikke var i stand tilat forstå det, men godt at andre kunne :-)
Avatar billede keysersoze Guru
12. januar 2012 - 18:54 #7
jeg forstod fint at der kunne opstå en fejl i forbindelse med dit arbejde med datoer - men du skrev hverken fejlmeddelelse, om det var i forbindelse med indsættelse i database eller noget som helst og så er det svært at gætte - så at løsningen fra claes57, med al respekt for ham, kan fungere til en umiddelbart random fejl kunne efter min mening let antyde at der ligger et mere grundlæggende problem i det for at skifte trådens local id har ingen indflydelse på personens placering eller lignende, udelukkende hvordan serveren og  altså ikke klienten håndterer sprogafhængige variabler.