Avatar billede duxz Nybegynder
11. januar 2012 - 11:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til modul

Hej eksperter,

Jeg er total NOOB til DB, så det kan godt være at mit spørgsmål er himmelråbende tåbeligt, men here goes:

Jeg har fundet noget kode på nettet, som er oplyst at være et Modul der skulle kunne gruppere nogle lande ISO koder til verdens regioner....spørgsmålet er så, hvordan får jeg dette kode/modul ind i min DB?
Avatar billede Ialocin Novice
11. januar 2012 - 13:14 #1
Hej duxz

Jeg bruger Access 2003:

Hvis du i Access taster ALT + F11, så kommer du ind i VBA Editoren.

Her vil du så kunne taste CTRL + R, hvorefter projekt exploreren åbner.

I projekt exploreren kan du se alle databasens formularer og rapporter, hvortil der er knyttet noget VBA kode.
Hvis du højreklikker i projekt exploreren og vælger Insert > Module ... så oprettes der et modul, hvori du kan kopiere din kode.

Koden kan så tilgåes fra alle formularer og rapporter i databasen ved at kalde modulnavnet samt proceduren der indeholder din kode, f.eks:  Module1.MinNyeKode

Håber det hjælper lidt på vej ??

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede duxz Nybegynder
12. januar 2012 - 10:48 #2
Hej Nicolai,

1000 tak for dit svar, men det virker ikke.........og jeg tror jeg ved hvorfor. Koden jeg fandt på nettet er skrevet i PERL programmeringssproget.....jeg fandt koden her:

http://search.cpan.org/~abigail/Geography-Countries-2009041301/

æv!
Avatar billede duxz Nybegynder
10. februar 2012 - 10:04 #3
Lukker