Avatar billede multijuice Nybegynder
09. januar 2012 - 16:13 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvad kan gøres bedre?

Nu fik jeg endelig taget mig sammen til at lave min første hjemmeside og det har været en fantastisk tid hvor jeg har lært en masse.

Men selvom jeg har lært en del, så er jeg stadig usikker på om det jeg har gjort ved siden er godt nok. Specielt design har jeg været i tvivl om og om mit SEO arbejde har været godt nok.

Men jeg håber i gider at bruge et par minutter til at kigge på min side og se om der er plads til forbedringer, hvilket der sandsynligvis er.

Siden er lavet i wordpress og er en "one click installation" fra unoeuro, hvis det har betydning.

Jeg takker mange gange på forhånd.

Link: http://sparbilligt.dk/
Avatar billede Rosenborg Praktikant
09. januar 2012 - 17:04 #1
Der er altid plads til forbedringer :)

Først og fremmest vil jeg sige at du skal oversætter alt det engelske til dansk, din kontakt formular samt kommentar felterne medmere er alt på engelsk.  JEg formoder at siden er for danskere som dig og mig, og derfor må også være på dansk og ikke halv det ene og halv det andet.

Jeg vil råde dig til at skifte baggrund, jeg har efterhånden set en del mennesker bruge netop dette theme du har installeret og det er ikke særlig originalt efterhånden. Eller måske skaf dig et logo, dette vil også gøre en stor forskel fra alle de andre som bruger samme theme..

Håber det hjælper :)
Avatar billede pstidsen Novice
09. januar 2012 - 17:58 #2
Jeg mangler lidt en side der hedder "Alle artikler", hvor man så kan sortere efter dato, navn, kategori m.m.? Jeg synes nemlig det er lidt svært at finde de gamle artikler og det er ikke normalt at man skal kigge til højre for at finde kategorier.

Hvad med at lave noget hvor de forskellige artikler har tags, så der kan komme nogle relaterede artikler. Forstår du? :-)
Avatar billede multijuice Nybegynder
09. januar 2012 - 21:02 #3
Mange tak for kritikken. virkelig noget jeg kan bruge.

- Det der med at oversætte ordene fra engelsk til dansk det kan jeg simpelt hen ikke finde. Kan det være det plugin jeg har hentet ikke gør det muligt?

- Okay, har i forslag til hvilke themes der virker. Lyder til i har mere styr på det end mig.

- Vil et arkiv med de forskellige måneder være en løsning?. Kan også være jeg kan finde ud af at dele dem ind i tags.

Håber at høre fra jer og på forhånd tak
Avatar billede pstidsen Novice
09. januar 2012 - 21:55 #4
- Det der med at oversætte ordene fra engelsk til dansk det kan jeg simpelt hen ikke finde. Kan det være det plugin jeg har hentet ikke gør det muligt?
Kan du ikke på en eller anden måde rette selve koden, altså HTML. Så kan du sikkert rette det!

- Okay, har i forslag til hvilke themes der virker. Lyder til i har mere styr på det end mig.
Nej, er en dør til design!

- Vil et arkiv med de forskellige måneder være en løsning?. Kan også være jeg kan finde ud af at dele dem ind i tags.
Tjooo det kunne det nok godt... Synes tags ville være ret smart. Ellers i hvert fald på en eller anden måde få nogle relaterede artikler. Altså når man har læst en artikel er der teasere fra andre artikler og på den måde kommer man rundt. Det ved jeg i hvert fald selv jeg ville...
10. januar 2012 - 14:15 #5
Multijuice, hvad angår hjemmesiden generelt, så synes jeg du er kommet godt fra den.  Hjemmesiden har et klart fokus, spareforslag, som du holder dig til med relevante informerende artikler.  Teknikken med links og lignende virker.  Presentationen er afdæmpet og giver et sagligt indtryk uden reklamebrøl og pop.

Så er der nogle Wordpress tekniske problemer.  Jeg er i gang med Joomla, et tilsvarende, men forskelligt, Content Management System, så jeg kan ikke hjælpe, men jeg er overbevist om, at der findes løsninger, og at der er hjælp at finde.  Du kan prøve her på Eksperten, måske med et nyt spørgsmål med Wordpress tydeligt i titlen hvor du rejser de specifikke spørgsmål om valg og installering af alternative templates og om at oversætte teksten.  Måske efter at have gennemset tidligere wordpress relaterede spørgsmål ved hjælp af søgeknappen.  Du kan også gå til specielle Wordpress forums, der virker ligesom Eksperten, men fokuseret på Wordpress.  Prøv at google på Wordpress forums.

Held og lykke.
Avatar billede multijuice Nybegynder
10. januar 2012 - 21:05 #6
Så  er der kommet relaterede artikler nederst i artiklerne samt en tag boks, som du anbefalede pstiden.

Ja det vil nok være en god ide at søge hjælp på et wordpress forum. Der må da være en der har en løsning på det. Tak
10. januar 2012 - 21:27 #7
Svar fra mig for når tiden kommer til at lukke.  Du vil nok invitere svar fra andre også.
Avatar billede pstidsen Novice
10. januar 2012 - 21:45 #8
Præcis det jeg mener! Prøv dog at gøre den lige mere synlig. Den falder lidt i med reklamen...
Avatar billede lordsasa Nybegynder
20. januar 2012 - 12:03 #9
Ellers findes der tusindevis af forskellige Wordpress themes på nettet. De koster ikke ret meget og er utrolig brugervenlige.

Tag et kig på Woo themes eller themeforrest.