Avatar billede Blueeyez Mester
09. januar 2012 - 12:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows XP pro opdateringer samt ny installationscd?

Det jeg ville høre om er en løsning til og skaffe opdateringerne til windows xp, jeg har før fundet en guide herinde, men nu synes jeg blot den er helt væk..

Dernæst er det så muligt at lave en windows xp installation cd som er opdateret?

Altså lige nu er min pc jo opdateret så vidt som muligt, kan jeg så lave en installation cd ud af det så næste gang jeg formaterer så er den lige så opdateret som nu?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. januar 2012 - 12:44 #1
du skal hente alle relevante "Netværksinstallationspakke"
fx http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?FamilyId=5B33B5A8-5E76-401F-BE08-1E1555D4F3D4&displaylang=da
og så få lavet en slipstream cd, der indeholder opdateringerne.
fx hvis du skal have sata-drivere med ind: http://www.boegebjerg.dk/lars/sata2.htm
og sp3-pakken: http://lifehacker.com/386526/slipstream-service-pack-3-into-your-windows-xp-installation-cd
der er ca 110 efterfølgende rettelser til xp, og disse er desværre ikke blevet samlet i en sp4 - så de skal ind en ad gangen.
Avatar billede haverslev Novice
09. januar 2012 - 13:01 #2
Jeg har tidlige lavet et skriv til brug af Nlite og slipstreame:
http://www.eksperten.dk/spm/899428
Avatar billede Blueeyez Mester
09. januar 2012 - 17:14 #3
#1 - 2 Ligner lidt det samme, men må nok sige det er kort fattet.. derfor går jeg så os nu ud fra at i begge har været følgende igennem..

Så er det muligt at i kan uddybe/hjælpe lidt? :) Jeg har brugt nlite til og få min windows xp cd over på min pc, den indeholder SP3..
Avatar billede claes57 Ekspert
09. januar 2012 - 19:38 #4
jeg har ikke selv prøvet at kører opdateringer efter sp3 ind på en slipstream.
Avatar billede Blueeyez Mester
09. januar 2012 - 21:01 #5
#4 Okay, har nu prøvet, prøvede først og give den opdateringerne, men den førs under boot, så prøvede uden noget hvor den virkede, så lige her om lidt skal jeg lege med opdateringerne :)

Men ellers er nlite rigtig god til det, det er umiddelbart blot en lidt indviklet måde, men uanset så giver det pote stille og roligt, men jeg vender tilbage når det engang bliver gennemført 100% :)
Avatar billede Blueeyez Mester
16. januar 2012 - 19:59 #6
#4 Lader ikke til go have success med nlite og opdateringerne, de kommer fint ind, men når jeg så bruger installationen så er der fejl.. (tema mangler, sproget har lidt fejl engang imellem etc)
Avatar billede Blueeyez Mester
06. februar 2012 - 21:43 #7
Ingen løsning fundet lukker.