Avatar billede egmose Novice
08. januar 2012 - 17:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Giv mig feedback på mit site!

Hej
Jeg vil rigtig gerne have noget konstruktiv feedback på mit site, levbilligt.dk, som omhandler hvordan man kan spare penge, så det giver lidt ekstra på kistebunden.

Kom gerne med forslag, ideér, Ris & Ros og hvad der ellers kan være relevant :)

Bedste svar belønnes med 100 point :)

Mickey
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. januar 2012 - 18:20 #1
Der er en fejl i denne del.
Økonomisk uafhængige

de har drømmen om at blive økonomisk (u)afhængige og ikke leve et liv
Avatar billede egmose Novice
08. januar 2012 - 18:53 #2
Godt spottet, det vil blive rettet Asap :)
Avatar billede tobrukDk Novice
08. januar 2012 - 19:19 #3
Meget dårligt at du ikke selv har lavet hjemmeside.. det er sådan vildt dårligt at du ikke laver det selv..
08. januar 2012 - 19:31 #4
Rent teknisk må hjemmesiden siges at være i orden.  Den er let og tydelig at læse, den er let at finde rundt i, de forskellige links virker, o.s.v.  Du har undgået det store reklamebrøl (se dog senere) og det store teknologi flop med bevægelige billeder og farveskrigende baggrunde der forstyrrer brugerne.  Så for så vidt i orden.

Når det kommer til kvalitet og gedigenhed af sidens indhold skal der måske noget noget mere arbejde til.  Jeg har et par reservationer med hensyn til sprogbrug og udtryksmåder.  Du siger i overskriften "Levbilligt.dk - vejen til flere penge."  Det er vel strengt taget ikke korrekt, det korrekte er, at man får flere penge til rådighed (som du siger længere nede.).  En overskrift som "Levbilligt.dk - flere penge til rådighed" virker mere troværdig.  Så siger du, at den rigeste er den der bruger midst penge.  Hvis du taler om bogstabelig økonomisk rigdom er det da ikke rigtigt.  En der tjener 5000 kroner og bruger 2000 er da rigere end en der tjener 3000 kroner og bruger 1500.  Jeg ville foreslå dig at droppe den sætning, for resten af afsnittet i og for sig rigtigt nok.

Så kan dine links til billige indkøb lede til det indtryk, at man sparer penge ved at købe billigt ind.  Man sparer penge ved at købe mindre ind, at omlægge sit forbrug, ikke sandt?  Du foreslår at bruge et kredit der ikke kan overstige et hvis beløb.  Hvad med at afskaffe sine kreditkort og betale kontant?  Du  siger nok så flot "Sådan laver du et budget der holder," men dine anvisninger er ret generelle, såsom "prøve at skære i udgifterne i større omfang, når man først gør dette korrekt, så bliver det lidt ligesom en leg at spare penge."  Måske et mere holdbart budget-råd kunne være en budgetkonto, hvor ens bank månedligt trækker til de faste omkostninger plus til en opsparing.

Du er nok inde på noget centralt, når du påpeger, at "Det er typisk en lille del af de ting man bruger penge på, som sluger de fleste penge".  Der kunne det have været interessant med noget konkret hjælp til folk til at analysere deres udgifter og finde poster, hvor omlægning af forbrug og levevis ville være nyttigt og muligt.

Nu ved jeg ikke, hvad din motivation med siden er, om du først og fremmest vil "tjene dine medmennesker" med hjælp til at forbedre deres økonomi eller om du også skæver til forbedring af din egen økonomi ved reklameindtægter og lignenden fra siden.  Men under alle omstændigheder vil indtjeningen gennem siden på længere sigt sandsynligvis styrkes, hvis du investerer mere i kvaliteten af sidens indhold.

Nu håber jeg at mine tanker vil være til nytte og at du ikke du synes jeg er alt for negativ.
22. januar 2012 - 10:09 #5
egmose, fik du mit indlæg #4?  Var det til nytte?  Hvad er din videre hensigt med denne tråd?  Det er næppe realistisk at forvente friske indlæg, nu da spørgsmålet er kommet på side 35 af spørgsmål.  Jeg beder dig om enten at lukke spørgsmålet ved at acceptere mit svar og invitere svar fra andre der har givet nyttige indlæg, eller at komme ind med en reaktion.
Avatar billede egmose Novice
11. marts 2012 - 09:46 #6
Jeg beklager min manglende respons.. Det skyldes personlig sygdom.. Må hellere lukke her..
11. marts 2012 - 19:55 #7
Hvis du havde nytte af mit indlæg, så forventer jeg at du accepterer mit svar #4 og afgiver points.  Hvis du ikke mener at mit indlæg var til nytte, så forklarer du måske hvad der manglede.
Avatar billede egmose Novice
11. marts 2012 - 20:03 #8
Må indrømme projektet er lagt på hylden for en stund, men vil helt sikkert tage dit indlæg til mig