Avatar billede Claue88 Nybegynder
07. januar 2012 - 21:23 Der er 17 kommentarer

Troede det var en "super bærbar"?

Specs:

Processor:
Intel Core i7 2670QM / 2.2 GHz ( 3.1 GHz ) ( 4 kerner )
RAM:
12 GB (installeret) / 16 GB (maks.) - DDR3 SDRAM - 1066 MHz (3x4GB)
Harddisk:
120 GB Solid State Drive
Harddisk (2.):
750 GB - 5400 rpm
Grafik controller:
AMD Radeon HD 6850M
Videohukommelse:
1 GB DDR3 VRAM
Operativsystem:
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit Edition

Det var vidst det vigtigste af specs, nu til problemet :)
Jeg købte den da jeg var ret overbevist om at den kunne afspille fuld hd og 3D på min 46" fladskærm..

Meeeeen, det er åbenbart ikke tilfældet. Opløsningen er sat til 1920x1080 som enda anbefales af Windows, men når jeg så afspiller en film fra DVD drevet, harddisken eller fra ekstern hdd så små hakker billedet, men ikke lyden. Det er altså ligemeget hvilket medie der bliver afspillet fra, og filtypen er nok også underordnet. Har haft afspillet .mkv, .avi, .vob og imagefiler.

Jeg har prøvet VLC og PowerDVD 11. Mit grafikort skulle gerne være fuldt opdateret og det småhakker ligemeget om det er opskalleret eller om det er 3D i fuld HD.

Hvad sker der lige? :)
Er det mig der sætter for høje krav? :)
Avatar billede sjovt Nybegynder
07. januar 2012 - 21:57 #1
Har du opdateret dine driver? :) - Den computer kan uden problemer afspille fuld hd :)
Avatar billede Claue88 Nybegynder
07. januar 2012 - 22:20 #2
Det tror jeg næsten at jeg har :)
Men vil ikke sige jeg er helt 100 :)

Kan det være andet end grafikkortet? :)
Avatar billede sjovt Nybegynder
07. januar 2012 - 22:26 #3
Ja til din SSD disk, ellers tror jeg ikke der er andre driver hvis det er billedet som hakker.. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. januar 2012 - 23:19 #4
Jeg vil mene chipsættet også spiller en vis rolle...
Hent nyeste drivere på producenten af dit bundkorts hjemmeside og se om det hjælper.

Muligvis skal du i strømstyring og slå balanceret ydeevne fra.
Avatar billede sjovt Nybegynder
07. januar 2012 - 23:20 #5
Ja og husk at have strøm på når du vil se film :)
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2012 - 08:03 #6
det er en 5400 harddisk bare så du ved det (har ikke noget med dette problem at gøre)

hvad er det for et kabel du bruger

kan du ikke bruge hdmi stik kabel

http://www.google.dk/search?hl=da&cp=5&gs_id=i&xhr=t&q=hdmi+kabel&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1170&bih=544&wrapid=tljp132600616333908&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=lj8JT87kHJCGhQe2hfGrCQ

m.v.h
Avatar billede Claue88 Nybegynder
08. januar 2012 - 11:40 #7
John:
Synes ikke lige at jeg finde noget navn på mit bundkort :)

Treatmenice:
Jeg bruger et 1.4 HDMI-kabel, så det burde ikke være der problemet ligger :)

Ang. harddisken, så var det også en 5400 rpm der sad i den gamle, som havde meget dårligere grafikkort, 4gb ram og en 2ghz amd dual core processor, hvis jeg ikke husker helt forkert :)

Den hakkede ikke i noget grafisk, med mindre at det skulle være i hd :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2012 - 16:19 #8
#7
Jeg vrøvlede lidt der.

Jeg mente producenten af din pc´s hjemmeside, og ikke bundkort :)

(Harddisk og rpm har intet at sige når det gælder afspilning af film)
Avatar billede Claue88 Nybegynder
08. januar 2012 - 16:51 #9
Jeg har prøvet at hente alle de drivere der var derinde og har enda fundet de nyeste drivere også og det har intet hjulpet..

Jeg har også opdateret min bios, da den nyeste opdatering var til noget GPU halløj, og heller ikke det har hjulpet :/

Den er da vidst helt gal, er den ikke?
Avatar billede Claue88 Nybegynder
08. januar 2012 - 17:03 #10
Efter at jeg er begyndt at ligge så meget mærke til det her "lag" problem, så er det faktisk som om at det er alt grafisk der kan små hakke lidt, selv musen..
Avatar billede Claue88 Nybegynder
11. januar 2012 - 20:09 #11
Nåårh, jeg har snakket med proshop hvor jeg købte den. Manden jeg snakkede med fra kundeservice rådede mig til at prøve installere Kazaa lite basic codec packen og det ser umiddelbart ud til at det har hjulpet. Hvis det dog ikke virker, vil han gerne hvis jeg kunne prøve at køre recovery partitionen igennem, for at prøve på en frisk. For hvis teknikkerne ikke kan måle noget på hardware delen, så har jeg ikke haft nogen computer i uger for ingenting.

Men hvad mener i om denne codec pack? :)
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2012 - 07:24 #12
der findes indtil mange codecs pakker af forskellig art

man skal altid være varsom mked codecs pakker og ALTID fjerne inden man lægger et nyt ind - ALDRIG henover

det kan fuldstændig ødelægge en windows installation

dem der ligger på denne side har jeg gode erfaringer med

http://www.alt-til-windows.dk/?action=programs&pattern=codecs

m.v.h
Avatar billede Claue88 Nybegynder
06. februar 2012 - 11:38 #13
Har rettet henvendelse til Acer og de kommer og henter computeren selv og sender den til deres servicecenter og kommer med den igen, når den er færdig.

Deres support teknikere kunne heller ikke finde ud af hvad det var nemlig :) Men tak for jeres gode bud :)

Nogen der vil aflægge svar?
Avatar billede Claue88 Nybegynder
16. februar 2012 - 16:30 #14
Lige til en update..

Acer har gennemtestet den i 3 døgn og der var ingen fejl, så de kørte recovery på den og testet igen, hvor der stadig ikke var nogen fejl..

Hvad nu hvis den kommer tilbage og jeg mener at problemet stadig findes? :S

Og hvis jeg bliver ved med at sende den til rep. uden de finder noget galt, kan jeg så gøre brug af en eller anden lov der gør at proshop skal trække købet tilbage?

Det de påstår er at det må være en software fejl.. Men hvorfor virker denne software så på alle andre computere? :)
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2012 - 02:43 #15
ret ofte forsvinder den fejl ved en geninstalering af styresystemet

m.v.h
Avatar billede Claue88 Nybegynder
19. februar 2012 - 11:13 #16
Fik computeren tilbage igen igår og det første jeg gjorde var at installere VLC og afspille en film.. Det har ikke hjulpet yderligere meget.. Problemet har enda ændret sig lidt.. Nu er det i perioder hvor det lagger meget og lyden gør det samme og lyder robot agtig..

Kan ikke forstå det, for når jeg afspiller en MKV 1080P 3D side-by-side film direkte på fjernsynet gennem usb, så hakker den overhovedet ikke.. Og det kan jo ikke passe at fjernsynet er hurtigere end computeren..
Avatar billede Claue88 Nybegynder
06. marts 2012 - 17:31 #17
Er der en test man kan køre og som i kan kigge loggen igennem og se om der er noget galt?

Jeg har en save fil af scoren den fik i 3dMark 11 Professionel..