Avatar billede quarkb Nybegynder
06. januar 2012 - 00:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SQL streng

SELECT * FROM [Sygdom] WHERE SArkiv = 'Nej' AND AfdKode = 'maler' AND TilDen >= #2011-12-20# OR TilDen is null ORDER by MedarbejderNr

Hvorfor giver ovenstående ikke det ønskede?

Det skal være sådan at alle AND skal være opfyldt og hvis alle AND er opfyldt så må OR også gerne vise, som det er nu viser den også OR selv om AND betingelserne for OR ikke er opfyldt... håber det giver mening.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2012 - 00:33 #1
prøv #12-20-2011#
Avatar billede quarkb Nybegynder
06. januar 2012 - 00:38 #2
Har lavet lidt om på tingene, men samme problem:
SELECT * FROM [Sygdom] WHERE SArkiv = 'Nej' AND AfdKode = 'maler' AND FraDen BETWEEN #2011-12-20# AND #06-01-2012# OR TilDen is null ORDER by MedarbejderNr

Det skal være sådan at både SArkiv og AfdKode og FraDen skal være opfyldt også selv om TilDen er null

Ovenstående giver alle poster hvor TilDen er null
Avatar billede quarkb Nybegynder
06. januar 2012 - 01:10 #3
SELECT * FROM [Sygdom] WHERE SArkiv = 'Nej' AND AfdKode = 'maler' AND ((FraDen BETWEEN #2011-12-1# AND #06-01-2012# OR TilDen is null)) ORDER by MedarbejderNr

Ovenstående ser udtil at give mig det ønskede resultat.
Avatar billede quarkb Nybegynder
06. januar 2012 - 01:21 #4
Lukkes, tak for din tid.