Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2012 - 16:36 Der er 2 kommentarer

Amatørmaler

Jeg er amatørmaler der finder motiver mange steder, f.eks. på nettet eller i bøger.
Må jeg sælge et billede af et motiv jeg har fundet på denne måde?.
Jeg sætter nim egen signatur på billedet.
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2012 - 21:36 #1
Det afhænger nok af flere ting. Hvis du bruger et fotografi på nettet til en naturtro gengivelse af originalen, kan du få problemer. Med et maleri som udgangspunkt til en naturtro efterligning vil du nok få større problemer.

Prøv måske at kontakte siden herunder for at få lidt mere klarhed over, hvor du står:

http://www.billedkunst.dk/about.aspx
Avatar billede madslundholm Novice
30. januar 2012 - 16:32 #2
Hvis du maler noget der nogenlunde ens med originalen, kan du få problemer hvis der er nogen form for ophavret på som fx. signatur eller lign. Hvis der ikke er nogen form for ophavsret må du gerne male efter og sælge

Hvis du derimod får inspiration uden at male efter får du ingen problemer.