Avatar billede Holtum Nybegynder
03. januar 2012 - 15:51 Der er 5 kommentarer

Fortløbende nummering i Excel

Hej

Jeg har søgt i alle de svar der omkring dette emne her på siden - men kan desværre ikke få det til at virke i mit excel ark.

Har lavet en simpel faktura, hvor jeg gerne skulle have automatisk faktura nummerering når arket åbnes.

Er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak

Hilsen

Holtum
Avatar billede atd Nybegynder
03. januar 2012 - 15:58 #1
Evt opret en access database med en enkelt kolonne. Gem din værdi der og + 1 ved indlæsning.
Hvis du har prøvet alt andet, så er dette måske en løsning. Ikke direkte fancy lavet, men alligevel
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2012 - 17:23 #2
Avatar billede boro23 Forsker
04. januar 2012 - 07:39 #3
Her er måske en simpel måde at løse dit problem på, se link

http://gratisupload.dk/vis/671313/
Avatar billede Ialocin Novice
04. januar 2012 - 10:17 #4
Hej Holtum

Prøv evt. at kigge nærmere på følgende spørgsmål + løsning:
http://www.eksperten.dk/spm/614711

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede Ialocin Novice
11. januar 2012 - 10:26 #5
Hej Holtum

Nederst er koden fra min faktura skabelon, som fungerer i Excel 2003. - Koden er placeret i skabelonens Open_hændelse.

Her hos mig ligger min faktura skabelon på skrivebordet.

Når jeg åbner skabelonen, tælles celle A1 op med 1, startende fre det tal der står i celle A1 på arket "Faktura" ... Herefter  gemmes skabelonen med det nye nummer på sin placering på skrivebordet ... så langt så godt.

Umiddelbart efter gemmes filen som "Rekvisition" + det nye nummer ... på den placering, som Excel er sat op til at gemme sine filer som default.

Private Sub Workbook_Open()

Worksheets("Faktura").Range("A1") = Worksheets("Faktura").Range("A1") + 1
ActiveWorkbook.Save

fname = "Rekvisition" & Worksheets("Faktura").Range("A1")

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=fname

End Sub

Med venlig hilsen, Nicolai