Avatar billede A_Kunz Nybegynder
30. december 2011 - 18:12 Der er 13 kommentarer

Jeg har et problem med en ny Router, Kun en ud af 3 pcer kan logge på.

Hej, jeg har lige købt ny trådløs router. Det er en Netgear N300

Vi har 3 computere og 2 smartphones.

Kun 1 bærbar Computer kan logge på, de 4 andre apparater, kan sagtens finde netværket, og jeg skriver så nøglen, og den forsøger at logge på, og så skriver den kunne ikke oprette forbindelse til netværket.. Alle pc´er er med Windows 7. Det er den ældste pc der kan logge på.

Jeg kan ikke logge på med den jeg har konfigureret routeren med, men jeg kan sagtens gå på nettet med kabel.. Jeg kører med WPA2 kryptering. Men har prøvet at slå kryptering fra, med samme resultat.. Jeg er hoppet fra nu, mon nogle kan hjælpe mig.
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2011 - 08:07 #1
Avatar billede A_Kunz Nybegynder
31. december 2011 - 15:33 #2
Jeg kan ikke umiddelbart se noget der beskriver mit problem, da jeg har EN computer der sagtens kan logge på..
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2011 - 15:58 #3
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2011 - 15:59 #4
Avatar billede A_Kunz Nybegynder
01. januar 2012 - 16:40 #5
Der er ikke noget af det de nævner som jeg kan få det til at virke..

Og nu er mit problem rykket længere tilbage.. nu kan jeg ikke engang få routeren til at få net forbindelse..

Og når jeg sætter kabel fra en computer direkte i "modemet" energifyn med fibernet, så kan den ikke få forbindelse til nettet, og så tager jeg en anden computer, den kan sagtens oprette forbindelse.. Så nu er jeg endnu mere lost, opsætninger på de 2 computere er ens.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2012 - 07:44 #6
har fibvernet ikke mulighed for at fejl finde det

det kunne jo være defekt

m.v.h
Avatar billede A_Kunz Nybegynder
02. januar 2012 - 18:42 #7
Jeg ved ikke hva der var galt. men nu virker det på kabel igen, så er det bare stadigvæk den trådløse der er problemet.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2012 - 20:15 #8
der må være gået noget gslt i den

gå ind i routeren under wireless og lav de ændringer du vil og save den med nyt password

altså under wireless
du kan kalde dit wireless net  f.eks

hans og grete
koden må så godt være lidt udspekuleret men ikke sværere end du kan huske den

m.v.h
Avatar billede A_Kunz Nybegynder
03. januar 2012 - 20:59 #9
Det har jeg gjort og der er lille fremgang.. Nu vil den ene iPhone også logge på, engang imellem, men maks 10 minutter så bliver den smidt af :/
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2012 - 07:39 #10
tjek om der er fejl på routeren

det kan man hos nogle udbydere gøre ved at ringe til dem mens de ser hvordan din router arbejder via deres side

m.v.h
Avatar billede A_Kunz Nybegynder
04. januar 2012 - 15:13 #11
Jeg kan ikke rigtig finde en support side, når jeg går ind på netgear, og trykker på support, skriver den bare siden ikke findes :/ ?
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2012 - 16:00 #12
der er hos din udbyder

men prøv her

http://support.netgear.com/

m.v.h
Avatar billede avminarm Juniormester
21. juli 2012 - 17:10 #13
hej hvad fandt du ud af jeg har nøjagtig samme problem bare med en asus router??