Avatar billede groyk Novice
28. december 2011 - 21:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kør bat fil if changed

Hej Eksperter

Mangler en lille service der skal køre en bat fil hvis den ændres.

Bat filen bliver skrevet af en Linux server så systemfilewatch er ilke en løsning.

Min ide er en uendelig loop der checker ex. 2 gange per sekund.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2011 - 21:12 #1
Et loop som checker tids stempel paa filen med en Sleep paa 2000 ms ?
Avatar billede groyk Novice
28. december 2011 - 23:22 #2
Er jeg llar over. Måske skulle jeg formulere mig bedre. Vil denne loop belaste systemet meget? Eller vil det kræve mange resurser?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2011 - 23:32 #3
Ikke specielt voldsomt. Programmet vil koere i ca. 10 ms, hvile i ca. 1990 ms, koere i 10, hvile i 1990, o.s.v..
Avatar billede groyk Novice
01. januar 2012 - 22:05 #4
Hej Arne

Takker for hjælpen. Venligst smid et svar.

Har lige endnu et lille spørgsmål du måske kan skyde fra hoften!

Hvis jeg trykker "START" "RUN" og indtaster følgende

thunderbird.exe -compose "to='min@email.dk',subject='test',attachment='min-fil.pdf'"

så åbner programmet og mailen med vedhæftning åbnes.

Men hvis jeg smider den i process.start i vb.net så fejler den, det samme gør linien hvis jeg kører den i shell.

Hvordan laver jeg en "START"RUN" komando i vb.net?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. januar 2012 - 22:12 #5
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
01. januar 2012 - 22:13 #6
Kan du prove og angive fuld sti til thunderbird.exe ?
Avatar billede groyk Novice
01. januar 2012 - 22:28 #7
Ved ikke. Men i "KØR" feltet virker det jo fint. Hvis jeg skal angive den fulde sti til Thunderbird giver det mig mere arbejde. Men jeg prøver lige med den fulde sti for at se om det afhjalper problemet.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. januar 2012 - 22:31 #8
Tak for point!

Det bragte mig over det runde tal!!