Avatar billede cooney Nybegynder
28. december 2011 - 15:08 Der er 4 kommentarer

Fejl i afbildning - problemer med x86 *.dll fil

Hej Eksperter

For lidt siden gik strømmen mens min stationære computer stod tændt. Sidst jeg brugte den var i nat. Jeg aner ikke om det har noget at gøre med denne fejlbesked. Jeg får fejlen når jeg starter computeren og når jeg åbner programmer som Advanced System Care, Word og Chrome. Andre programmer er gået fri og det lykkedes mig at installere CCleaner uden at det gav fejl. Fejlen optræder altså med forskellige titler (alt afhængig af program) men med relation til den samme x86 *.dll fil.

Ex:
[navn på vilkårligt program.exe] - Fejl i Afbildning

C:\Windows\WinSxS\x86_microsoft.windows.gdiplus_6595b64144ccf1df_1.1.7601.17514_none_72d18a438669c80\gdiplus.dll er enten ikke beregnet til at køre i Windows, eller den indeholder fejl.

Jeg er naturligvis bekymret for om det kan være et eller andet ondsindet virus halløj, men tænker også at der kan være sket et eller andet da strømmen gik.

Jeg har kørt et komplet Norton Antivirus scan og analyseret og rettet diverse fejl med CCleaner, men uden held.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. december 2011 - 15:54 #1
Jeg ved ikke om det kun er mig men kan ikke finde ud af på hvilket styresystem?
Avatar billede cooney Nybegynder
28. december 2011 - 16:14 #2
Hov ja, det er Windows 7. Det er en forholdsvis ny maskine.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. december 2011 - 16:22 #3
Har du prøvet sidst kendte fungerende?
http://gratisupload.dk/vis_billede/64873/
Har Du installatins DVDén ? Har du lavet en reparations CD ?
http://gratisupload.dk/vis_billede/64979/
Avatar billede cooney Nybegynder
28. december 2011 - 17:14 #4
Hej

Jeg har forsøgt at køre fejlsikret tilstand, men det ændrer desværre ingenting. Jeg har dog fundet ud af at det må have et eller andet at gøre med diverse genveje (jeg tror ikke det hjælper bare at slette dem). Når jeg kører et 'quick' eller 'deep scan' med Advanced System Care, går programmet ned netop når det checker denne del ('Shortcut Fix'). Springer jeg denne del over, sker der ingenting.

Jeg har ikke tidligere oprettet en bootdisk - bør jeg gøre det nu?

Jeg har som skrevet kørt op til flere scans med CCleaner og ASC samt et komplet Norton Antivirus scan, men desværre uden resultater.