Avatar billede bjornnyborg Nybegynder
25. december 2011 - 01:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af smartphone symbian/android?

Efter lang tid med en nokia C2 er jeg kommet frem til at jeg gerne vil med på smartphone bølgen. Jeg er dog meget i tvivl om hvilken jeg skal købe.

Krav:
-WiFi
-Fm Transmitter
-GPS
-Android
- Max. 3000,-

Jeg har kigget på Nokia N8, den har bare ikke android men symbian, nogen der har erfaringer med symbian, det jeg umiddelbart tror jeg vil savne hvis jeg købte en med symbian er Android markedets mange muligheder.
Avatar billede buster47 Nybegynder
26. december 2011 - 16:32 #1
Hvis Fm transmitter og GPS er vigtige for dig så er en N.8 ikke noget dårligt valg.Nokia har nok den bedste Fm radio og Nokia maps med GPS som også fungere off-line er nok også det bedste der kan opdrives.WiFi fungere upåklageligt på N.8 og der findes efterhånden utrolige mange gode apps i Nokia Store.Du vil heller ikke få problemer med viruser gennem apps. du downloader fra Nokia Store modsat Android.At du derudover nok får det bedste kamera der er installeret på nogen som helst mobil indtil nu,video i Hd +plus mulighed for med et Hdmi kabel at kunne smide dine videoer (eller alt muligt andet du har på telefonen )op på din fladskærm er heller ikke til at kimse af.Man kan også tilslutte en USB nøgle hvad der kan være yderst praktisk.
Nokia har lovet at updatere N.8 til systemet Belle inden lang tid, i øjeblikket køre de på Symbian Anna som var den første update fra den blev bragt på market.Styre systemet er nok det mest problematiske ved Nokia telefoner men allerede updaten til Anna har været et stort fremskridt, og dem der har downloadet Belle før den oficille version er udsendt er meget begejstrede.
Jeg har selv en N.8 og er utrolig glad for den, da de vigtigste ting for mig virker upåklageligt ( kvaliteten af samtaler,navigation,batteri tid, kamera,+ den er solidt bygget med gorilla glas som ikke er til at ridse).
At man med styresystemet måske skal trykke en gang eller 2 mere ind på en Android er til at leve med, og den nye update skulde også hjælpe her.
Håber at jeg har kunnet hjælpe dig med dit valg selvom mit oplæg nok er lidt enesideligt, men min kone og datter bruger begge Android telefoner så jeg kender lidt til Android, men hvis jeg skulde et sted hen hvor en telefon var livsvigtigt,vil jeg uden tøven vælge Nokiaen :).
Avatar billede bjornnyborg Nybegynder
26. december 2011 - 22:18 #2
Tak for svaret, har lige en enkelt: Kan N8 bruges som Wi-Fi hotspot? :) (Hvis du lige skriver dit indlæg som et svar får du lige dine point)
Avatar billede buster47 Nybegynder
27. december 2011 - 03:54 #3
Ja det kan du,men det kommer lidt an på hvor din telefon udbyder(da jeg bor i Frankrig er det lidt svært for mig og sige med hvem du kan). Men der er 2 metoder til at bruge din N.8 som WiFi-Hotspot. Den 1st. er at du bruger Nokia Suite (kan frit downloades fra nettet og du skal alligevel have Nokia Suite installeret på din pc for at kunne synkronisere, update, og lave back up af din telefon)her vælger du bare i Nokia Suite "connect to internet" og din telefon er nu et hotspot.Med denne metode kan din udbyder se at du bruger telefonen som hotspot og det er ikke sikkert det er gratis, men spørg.Den 2nd. metode som er lidt mere besværlig er at downloade et app (findes både i light og betalings versioner,og her vil jeg varmt anbefale betalings versionen som er på 9 dollars med som tit er på tilbud til 5 dollars) som hedder "JoikuSpot" til din telefon.Det kræver lidt opsætning på din pc men det er ganske godt forklaret på deres "site" fordelen ved brug af JoikuSpot at her kan din udbyder ikke se at du bruger din Nokia som hotspot.
Håber det hjalp dig og hvis du har flere spørgsmål er du meget velkommen, du kan også finde mig på Twitter (mit kaldenavn er "buster47" og her twitter jeg ret ofte om Nokia.