21. december 2011 - 21:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Open source alternativ til Adope Photoshop

Kender nogen open source alternativier til Adope Photoshop når det jeg skal bruge er at lave designs til hjemmesider og hvor redigering af fotos er mindre væsenligt?
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. december 2011 - 21:44 #1
GIMP
Avatar billede chalde Seniormester
21. december 2011 - 22:00 #2
GIMP eller Paint.net
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2011 - 22:28 #3
GIMP synes jeg også er et ganske udmærket open source program, bortset fra det er svært at få et vindue i front når man klikker på den i taskbaren (i hver fald under Windows, hvor jeg plejer at skulle klikke på et andet program først og så bagefter GIMP for at få den frem), og så det at den består af en masse separate vinduer. Men der er en ny version lige på trapperne, og hvor man kan vælge at have det hele i et vindue hvis man ønsker dette.
22. december 2011 - 17:04 #4
Tak for input.  Jeg har prøvet at installere GIMP, men jeg bliver ved med at få denne fejlmelding:

The procedure entry point libintl_snprintf could not be located in the dynamic link library intl.dll. when I try to run GIMP or use plug-ins.

http://gimp-win.sourceforge.net/faq.html siger:

Some broken application placed a file named intl.dll to your Windows or Windows\System32 directory. Rename it, and GIMP will work fine.

Det har jeg prøvet, men det hjælper ikke.  Jeg har googlet på fejlmeldingen og fundet et antal lignende råd, men intet der hjalp.  Jeg kører på windows7 professional.  Det er GIMP 2.6.11 jeg prøver at installer.  Har nogen af jer selv installeret GIMP og har i haft lignende besvær, og hvordan fik i det klaret?
23. december 2011 - 11:44 #5
Det var der ikke bud på.  Men jeg har leget med paint.not her til morgen, og den ser ud til at kunne sådan omtrent hvad jeg har brug for.  Tak for input, og jeg beder om svar fra alle.
24. december 2011 - 12:33 #6
Men under alle omstændigheder, tak for indlæg, og ha' en glædelig jul.