Avatar billede pstidsen Novice
20. december 2011 - 23:25 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Ny RAM

Jeg har tænkt lidt på at opgradere med til RAM. Jeg har 5+ programmer åben hele tiden, kan det passe at 4 GB ikke kan trække det? Min computer er en Acer Aspire 5551G. Vil jeg få glæde af mere RAM? Hvad er det i pris cirka?
Avatar billede ClausGDP Nybegynder
20. december 2011 - 23:49 #1
Du kan få op til 8GB RAM. Prisen for et 4GB RAM modul er fra 160 KR. på edbprisser.

Om du har glæde af de 4 ekstra GB RAM, afhænger om om dit windows er 32 bit eller 64 bit. 32 bit nej, 64 bit ja.

husk at bestille ram der passer til din bærbar, brug evt. http://www.shopitonline.dk/info.aspx?q=sk:11 RAM guide
Avatar billede pstidsen Novice
21. december 2011 - 12:05 #2
Tænkte nu jeg ville nøjes med 2 GB. Har jo i forvejen 4. Jeg har 64bit Windows 7, men ville der være en MÆRKBAR forskel?
Avatar billede ClausGDP Nybegynder
24. december 2011 - 16:39 #3
Husk at der er kun to ram pladser i den.

om der vil være mærbar forskel, af hænger af personen foran skærmen.
en simpel test, er at tage tid på, hvor meget tid, dine programmer bruger på at starte før og efter, nye ram.
Avatar billede pstidsen Novice
24. december 2011 - 18:10 #4
Tror ikke det er rammen som har gjort min computer langsom.

Der er en proces der tager 40%+ af min CPU. Det er WDFME.exe, som har noget med min eksterne harddisk af gøre. Jeg er ved at finde ud af hvad det er og jeg sletter det, hvis jeg ikke har brug for det.
Avatar billede ClausGDP Nybegynder
26. december 2011 - 13:04 #5
Ok