Avatar billede salzringe Nybegynder
17. december 2011 - 21:54 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Gendannelse af computer

hej jeg har en Asus computer som jeg gerne vil have gendannet så den bliver ligesom da jeg købte den men jeg kan ikke finde ud af det. Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2011 - 22:05 #1
Det skulle nok være muligt. Har du en Recovery-DVD?
Hvis ikke skal du når computeren starter op trykke løs på F10 eller F11, så skulle der gerne komme en menu hvor du kan gendanne fra en Eisa (skjult) partition.
Avatar billede salzringe Nybegynder
17. december 2011 - 22:12 #2
jeg tror nok jeg har det der Recovery-DVD skal jeg så stadig bare trykkepå F10 eller F11 ?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2011 - 22:17 #3
Hvis du har en recovery-DVD skal du boote op på den. Ja det er muligt at du skal trykke på F12 for at få boot menuén frem, så du kan vælge dit DVD drev.
Avatar billede salzringe Nybegynder
17. december 2011 - 22:24 #4
der sker i ikke noget når jeg trykker på F12 imens den starter op :-(
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. december 2011 - 22:42 #5
Det du efterlyser du vil, står alt sammen i manualen, så kig den.
Avatar billede salzringe Nybegynder
17. december 2011 - 22:46 #6
den har jeg desværre mistet, men er der ikke et sted hvor man bare kan få den gendannet til fabriksindstillinger?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2011 - 22:48 #7
Heller ikke F11 ? Du kan gå i bios og sætte DVD drevet til som 1.ste boot. Men det er ikke sikkert Asus booter på det drev alligevel, og så kan man blive nød til at bruge F knapperne.
Du går i bios når du under opstart trykker på enten F2 eller Enter, det er forskelligt fra Pc til Pc. Inde under det som hedder Boot kan du sætte drevene som du vil.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2011 - 22:49 #8
Hvad hedder din Asus mere præcist? Måske kan vi finde manualen på nettet?
Avatar billede salzringe Nybegynder
17. december 2011 - 22:55 #9
Asus Notebook UL50VT/UL50Vs Series
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2011 - 23:02 #10
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. december 2011 - 23:03 #11
Sådan bruges Recovery Partition:
1. Tryk på [F9] under opstart (kræver en "Recovery Partition")
2. Tryk på [Enter] for at vælge Windows-installation [EMS aktiveret]
3. Læs "ASUS Preload Wizard"-skærmen og klik på Næste.
4. Vælg en partitionsmulighed og klik på Næste. Partitionsmuligheder:
Genopret kun Windows til første partition.
Denne mulighed sletter kun den første partition og gør det muligt for dig at beholde andre partitioner samt at skabe en ny system-partition som drev "C".
Genopret Windows til hele HD.
Denne mulighed sletter alle partitioner fra dit harddiskdrev og skaber en ny systempartition som drev "C".
Genopret Windows til hele HD med to partitioner.
Denne mulighed sletter alle partitioner fra dit harddrev og skaber to nye partitioner , "C" (60%) og "D" (40%).
5. Følg instruktionerne på skærmen for at gennemføre genopretningsprocessen..
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. december 2011 - 23:04 #12
Hvis der ikke sker noget når du trykker F9, har du ikke nogen recovery partition, og må bruge skiverne der fulgte med maskinen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. december 2011 - 23:05 #13
Avatar billede salzringe Nybegynder
17. december 2011 - 23:11 #14
Okay der skete ikke noget, så må jeg jo finde det i manualen.
Avatar billede salzringe Nybegynder
17. december 2011 - 23:18 #15
men tak begge to
Avatar billede salzringe Nybegynder
17. december 2011 - 23:18 #16
jeg skal lige have givet point :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2011 - 23:19 #17
Hvad står der egentlig på den DVD du har? Noget må den jo være til.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2011 - 23:20 #18
Nej du skal da ikke bare give op. Vi må da kunne finde ud af noget.
Avatar billede salzringe Nybegynder
17. december 2011 - 23:21 #19
altså der står DVD-rw-drew (E) :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2011 - 23:24 #20
Er det en DVD du selv har brændt? Ligger windows ikke på C-partitionen?
Avatar billede salzringe Nybegynder
17. december 2011 - 23:27 #21
jeg må indrømme at jeg ikke har den største viden inde for computere så jeg ved det ikke :s
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2011 - 23:30 #22
Lad os lige gøre een ting klart. Har du købt den Asus med windows?
Hvis du har, så må du enten have en Recovery partition eller du har fået 1 eller 2 DVDér til at genskabe windows.
Avatar billede salzringe Nybegynder
17. december 2011 - 23:32 #23
ja det er med windows og jeg tror altså jeg har det der Recovery partition
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2011 - 23:33 #24
Det der står på den DVD, er det noget du har skrevet, eller er der en trykt etikette på?
Avatar billede salzringe Nybegynder
17. december 2011 - 23:35 #25
Jamen jeg har slet ikke nogen dvd :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2011 - 23:35 #26
Så prøv igen, som stigers skrev. Tryk på F9, men gør det så snart computeren begynder at boote. Og tryk så løs, hurtige gentag, bare bliv ved, og se så om der sker noget. Du kan ikke trykke for meget.
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
17. december 2011 - 23:39 #27
Har du "Acer Empowering Technology/eRecovery Management" et sted i din startmenu?

Og hvad med diskhåndtering, kan du se en lille recovery-partition der?
Avatar billede salzringe Nybegynder
17. december 2011 - 23:39 #28
Okay så prøver jeg det.
Avatar billede salzringe Nybegynder
17. december 2011 - 23:57 #29
SÅDAN nu virker det!
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2011 - 00:02 #30
Ja det er jo herligt. Men fortæl nu hvad du gjorde siden det lykkedes.
Avatar billede salzringe Nybegynder
18. december 2011 - 00:43 #31
Jeg blev bare ved med at trykke F9 og så kom det frem til sidst :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2011 - 00:52 #32
Ja jeg tænkte det nok. Jeg har en Asrock som laves af Asus, og der skal man også bare trykke løs, ellers bliver det bare for sent.
Ok jeg går ud fra at stigers og jeg deler point? Jeg lægger så et svar, så kan du skrive til stigers og bede ham om også at lægge et svar:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2011 - 12:55 #33
Jeg har en Asrock som laves af Asus

Asrock og Asus har intet med hinanden at gøre :)

Direktøren for Asrock har arbejdet for Asus engang, det er alt.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2011 - 13:09 #34
Ok, det var noget en forhandler engang fortale mig, men så må jeg jo revidere min opfattelse:)

Men jeg synes du skal lægge et svar. Det var jo dig som fandt ud af, at det var F9 knappen der skulle trykkes på. Så tryk du på svar knappen:)
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
18. december 2011 - 13:27 #35
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2011 - 13:39 #36
#35 Tak for info. Det er mange år siden jeg hørte at Asrock var en del af Asus. Det er det så ikke mere, men misopfattelsen er forståelig:)
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2011 - 15:50 #37
@ john_stigers
Noget gik galt i point givning. Se venligst her: http://www.eksperten.dk/spm/953531