Avatar billede Emil3400 Nybegynder
15. december 2011 - 20:01 Der er 3 kommentarer

Net hopper af - Hacker angreb? (Packets)

Se her:

[img] http://oi41.tinypic.com/aow5g6.jpg [/img]

Engang for længe siden har jeg hørt noget at man kan få et hacker angreb ved at de spammer ens internet og gør det langsommere med disse "pakker".

Er det her normalt eller noget der skal gøres noget ved? Vi har 2 internet, et kaldet: "NETGEAR" - Et andet kaldet: TDC-3138.
TDC kører bedst, selvom de er på samme router. Sommetider kan det ske at TDC hopper af og den automatisk går på NETGEAR - hvilket gør internettet en del langsommere og medføre til en router restart på 10sek.

Kort sagt: Bliver jeg 'angrebet' - eller er dette helt normalt?
Hvordan får jeg fikset så mit TDC ikke hopper af?

Tak på forhånd.
Avatar billede Emil3400 Nybegynder
15. december 2011 - 20:06 #1
http://oi40.tinypic.com/1zxr29e.jpg
Pakker modtaget osv - Ved ikke om det er til gavn ;-)

(Ved ingenting om det her!)
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2011 - 20:49 #2
Har oplevet et ustabilt net engang hvor jeg havde en boende der brugte bittorent, og der gik et stykke tid efter inden det begyndte at fungere fint igen. Jeg ved ikke om det har noget at sige.
Avatar billede MSI-AOC Nybegynder
16. december 2011 - 01:29 #3
Emil, tjek hvad der står, det er outbound connections, altså pakker FRA din maskine og ud på internettet der bliver blocked. Hvis der er nogen der spammer internettet her, så er det vist dig ;-) hehe

Tilsyneladende fordi din computer forsøger at initiere en tcp forbindelse en et SYN flag i dit request mod serveren du forsøger at forbinde til, eller i hvert fald fordi den første pakke der kommer gennem routeren ikke er en SYN flagged pakke.

Her er en god forklaring, stort set samme spørgsmål som dig:
http://forum.tdc.dk/t5/Bredb%C3%A5nd/First-packet-in-connection-is-not-a-SYN-packet/m-p/55075#M8235