Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. december 2011 - 07:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Yderligere internet sikkerhed

Jeg har haft dette emne fremme et par gange men tillader mig at oprette det igen, for lige at opsummere.

Som anti-virus/antispyware bruger jeg Ad-aware som er gratis og som samtidig har real-time protection aktiveret.

Som browser bruger jeg Google Chrome med "ryd cookies og andre websteds data når browseren lukkes" slået til, samt "blokér tredjeparts cookies."

Som oprydningsprogram bruger jeg Ccleaner med "sikker sletning" slået til samt ryd alternative datastrømme og ryd clustertips markeret.

Som defragmenteringsprogram bruger jeg Auslogics som kører både hurtigere, bedre og mere effektivt end windows egen, samt den giver mulighed for at defragmentere + optimering.

Derudover så har jeg altid Windows Firewall samt Windows Defender aktiveret. Så har jeg vel gjort alle kunstens regler efter til punkt og prikke?
15. december 2011 - 07:17 #1
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. december 2011 - 07:19 #2
#1 Har du nogle forslag?

De ting som jeg har nævnt i #0 står ikke til ændring, jeg er godt tilfreds med disse programmer og de sløver ikke systemet overhovedet. Men, hvis der er andre indstillinger/programmer/andet som jeg har overset, så må du meget gerne byde ind?
Avatar billede chalde Seniormester
15. december 2011 - 09:53 #3
Selvom jeg selv går meget op i sikkerhed, så kan der gå overkill i den. Antivirus, firewall, sund fornuft.
[tinfoilhat] Full Disk Encryption, Tor [/tinfoilhat]
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. december 2011 - 10:11 #4
Men jeg mangler stadigvæk kryptering, jeg køre pt. uden kryptering på mails og det vil jeg helst ikke. Min udbyder tilbyder kryptering (SSL) men så skal man slå den til hver gang man logger ind og det bliver for omstændigt.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. december 2011 - 23:20 #6
Slet ingen? Ellers lukker jeg.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
16. december 2011 - 07:58 #7
Lukket.