Avatar billede masteraaen Novice
12. december 2011 - 21:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

VPN forbindelse virker ikke

Hej.

I firmaet har jeg en windows 2003 server med egen firewall. Vi er flyttet adresse og har fået ny fast IP. Denne har jeg ændret ved surftown, sådan at vores remote adresse peger på den nye IP.

Men jeg kan slet ikke få nogen forbindelse til serveren. Det har virket en enkelt gang efter jeg ændrede IP-adressen ved Surftown, så det må være noget ved serveren, der er ændret. Kan det passe, at det er i firewall'en? Der kan slet ikke etableres forbindelse til et login-billede eller noget. Ville man ikke kunne det, hvis det er firewall'en, der blokerer?

Pls help me....

Sidebemærkning: Fra internetstikket i væggen, er der forbundet direkte til et modem, der er direkte forbundet med serveren. Ingen router...
Avatar billede masteraaen Novice
12. december 2011 - 21:31 #1
Tilføjelse: Hvis jeg skriver IP-adressen i ie kan jeg logge direkte på serveren...
Avatar billede chalde Seniormester
12. december 2011 - 21:53 #2
Hvad hvis du laver nslookup på adressen?
Avatar billede masteraaen Novice
12. december 2011 - 22:00 #3
Er det noget man skal gøre fra serveren, eller kan jeg bare gøre det her fra denne pc, der bare er alm på nettet?
Avatar billede chalde Seniormester
12. december 2011 - 22:06 #4
Bare åben en kommandoprompt (start -> kør -> skriv "cmd" + enter) på den du sidder ved og skriv "nslookup <dit domæne>".
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
12. december 2011 - 22:21 #5
du skal ændre din Arecord i DNS til den nye IP
Avatar billede masteraaen Novice
12. december 2011 - 22:40 #6
Hej
Jeg har ændret a-record.

NSLOOKUP skriver
server: unknown
Adddress: serverens ip-adresse

Ikke-autoritativt svar:
navn: remote.adressen.dk
IP: den nye IP-adresse.
Avatar billede swiatecki Novice
12. december 2011 - 23:23 #7
Det skulle vel aldrig være fordi at den service du forbinder til på serveren er sat til at lytte til på gamle IP addresse?

(Er det VPN eller Remote Desktop ? du skriver VPN, men skriver noget med et logon-billede )
Avatar billede masteraaen Novice
13. december 2011 - 12:43 #8
Hej

Jeg er ikke lige helt med på, hvad du mener med, hvad den er sat op til at lytte på. Hvordan kan jeg se det? (det er ikke  DNS ved surftown, du mener? Denne er ændret).

Jeg bruger VPN forbindelse, dvs. indtaster remote.mitsite.dk/remote i ie og så kommer der (normalt) en oversigt over computere osv. som jeg kan logge på. Men der er slet ingen forbindelse til nævnte adresse...
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
22. december 2011 - 22:48 #9
ja men det har jo ikke noget med vpn at gøre
Avatar billede masteraaen Novice
02. januar 2012 - 21:14 #10
Nå, jeg troede det hed VPN. Jeg har fået det til at virke. Der lå en blokering i firewall'en.

Nu har jeg fået et nyt problem, som jeg dog starter i en ny tråd, da det er lidt anderledes.

Hvis noge vil smide et svar, vil jeg sige tak for hjælpen.
Avatar billede masteraaen Novice
12. januar 2012 - 11:59 #11
Ingen der kan hjælpe?

:-(
Avatar billede masteraaen Novice
08. marts 2012 - 10:47 #12
Det var certifikatfejl. En IT-kyndig har oprettet et nyt.