Avatar billede PSKP Nybegynder
11. december 2011 - 19:06 Der er 11 kommentarer

Problem flytning af DATA

Hej eksperten: )
super fedt site! Jeg står og er ved at backupe en masse forskellige familie billeder og vigtig data. Jeg har fået dem alle over på en ekstern harddisk. Jeg vil dog også have en kopi af de samme billeder på min bærbar. Problemet er, at når jeg flytter dem fra den eksterne til pc, siger den at nogle af filnavnene er for lange. Mit spørgsmål er bare, hvordan jeg så finder de "alt for lange filnavne, uden at skulle rode igennem alle mine dataer på harddisken. findes der et program, der kunne gøre sådan.
Jeg har windows 7.

begge Harddiske er NTFS

Mange tak på forhånd. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2011 - 19:19 #1
Er der xp på den bærbare, eller er det også win 7?
Avatar billede PSKP Nybegynder
11. december 2011 - 19:21 #2
det er windows 7 på bærbaren :9
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2011 - 20:10 #3
Fra nettet:
#3: newz-Nextnx

21. dec. 2008 15:29

Windows har en begrænsning på 256 tegn på en hver fil med i regnet dens fulde sti.
Dvs. Filen "hest.bmp" som ligger i "C:\Documents and Settings\Hest\Skrivebord\" hvilket så har en længde på 51 tegn
("C:\Documents and Settings\Hest\Skrivebord\hest.bmp" = 51 tegn)
Så den/de filer har enten mega lange navne ellers ligger de under mange undermapper eller mapper med meget lange navne.
Find en anden mappestruktur (evt. med mindre undermapper) hvor du ikke kommer på op 256 tegn.

Fix for at få adgang til disse mapper er at omdøbe en forrige mappe til et kortere navn eller flytte en forrige mappe op mod roden af drevet.

21. dec. 2008 15:59

Taaak; Nextnx du har sq lige redet min dag, det havde jeg slet ikk tænkt på....
Avatar billede PSKP Nybegynder
12. december 2011 - 17:25 #4
tak, det prøver jeg at kigge på :)
hvordan uddeler jeg pointene ??
12. december 2011 - 17:52 #5
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2011 - 18:49 #6
Point til hvem og for hvad? Har du i det hele taget fået hjælp?
Avatar billede PSKP Nybegynder
13. december 2011 - 11:00 #7
undskyld det sene svar. mht. pointgivning ville jeg bare vide, hvordan det fungerede. Okay, så windows hr en begrænsning på 256 tegn. Den har jeg vel så overskredet på en eller anden måde? Men der må da være et program el. lignende som kan finde de lange filnavne :)

mange tak for hjælpen.

Peter
Avatar billede PSKP Nybegynder
13. december 2011 - 11:03 #8
Undskyld det sene svar. Mht til pointgivning, ville jeg bare vide hvordan det fungerede : )

så windows har en begrænsning på 256 tegn, den har jeg på en eller anden måde overskredet. Men der må da vel være et program, el. lign. som kunne finde de lange filer?? :)

Endnu en gang tak for hjælpen :D
13. december 2011 - 12:20 #9
Avatar billede PSKP Nybegynder
26. december 2011 - 14:59 #10
jeg løste problemet med teracopy! mange tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2011 - 15:34 #11
velbekomme