Avatar billede Ikkeekspert Nybegynder
10. december 2011 - 07:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fremmed søgemaskine

En irriterende URL er dukket op og har låst sig fast i et faneblad når jeg åbner Google Chrome. Det er tydeligt at det er en efterligning af Google og jeg frygter at den vil have mig til at bruge den.

Adressen er http://www.searchqu.com/406

Har uden held forsøgt at fjerne den ved virusscan og andet (fx. CCleaner)
Men hvordan er den kommet ind og hvordan fjerner jeg den?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2011 - 08:52 #1
Flere steder er muligt.
Har du tjekket i tilføj fjern programmer?
Eller: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=da&answer=95653
Avatar billede Ikkeekspert Nybegynder
11. december 2011 - 16:50 #2
Jeg googlede en mulighed, men kan ikke helt finde rundt i løsningsmulighederne.
Derimod er det lykkes at fjerne siden som startside ved at gå ind i "Tilpasning og handlinger for Google Chrome" (værktøjet øverst til højre) > Valgmuligheder > Startside. hvorefter man redigere det som man vil ha´ det.
Men det har måske ikke fjernet problemet fra PC´en. Overvejer HiJackthis eller andet
11. december 2011 - 17:20 #3
HiJackthis !

Nemlig ...
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2011 - 18:08 #4
God ide.
Så kan man se hvilke ting der kører på pc.
Avatar billede Ikkeekspert Nybegynder
30. december 2011 - 16:13 #5
Tak til 220661 for brugbart svar
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2011 - 16:17 #6
Så lægger jeg et svar her.