Avatar billede manoren Nybegynder
09. december 2011 - 15:13 Der er 7 kommentarer

USB mus og tastetur virker ikke

Hej.

Jeg har formateret min gamle stationære computer, og nu virker hverken USB mus eller tasteturet på den.

Det virker fint, inden windows starter op, altså f.eks. hvis jeg er inde i BIOS kan jeg sagtens bruge udstyret.

Jeg har også været inde i BIOS og slået USB support til, jeg har prøvet at resette BIOS, og pille bundkortets batteri ud og sætte det i igen.

Jeg har også prøvet med PC/2 tastetur og mus.

Ingenting vil virke i Windows.

Det er XP jeg har installeret på den, hvis det gør nogen forskel.

Der er 200 point til den der kan løse det her...

Med venlig hilsen
Kristian
Avatar billede claes57 Ekspert
09. december 2011 - 15:22 #1
prøv at indlæse xp helt forfra en gang til - med ps2-tastatur og mus.
Når win er oppe at køre, og du har viruskontrol på, så hent alle opdateringer - derefter se på, om der er driver til usb (fx logitech) og indlæs den. Derefter tilslut usb.
Det kan dog være, at 5v på strømforsyningen er gået død - både usb og ps2 bruger 5v.
Avatar billede manoren Nybegynder
09. december 2011 - 16:30 #2
Hvis jeg sætter ps2 til begynder den bare at bippe og vil ikke starte op. What to do?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2011 - 16:54 #3
Og det gavner ikke at starte den uden nogen form for tastatur i og sætte det i når Windows er oppe?
Eller har du velkomsside du skal igennem?
Har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand, for at se om den kan komme op der?
Kommer den op kan man jo prøve at installere de drivere der skal bruges til pc, og så herefter genstarte pc.
Avatar billede manoren Nybegynder
09. december 2011 - 16:56 #4
Det trick med at pille ud og starte efter virker ikke, udstyret virker heller ikke når jeg sætter det i.

Jeg kan ikke starte i fejlsikret, fordi jeg heller ikke kan bruge udstyret der hvor jeg skal vælge fejlsikret. Desværre.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. december 2011 - 16:58 #5
jeg ville prøve med en anden strømforsyning.
Avatar billede Witc Nybegynder
09. december 2011 - 19:21 #6
USB portene virke ikke i mange tilfælde på windows XP, medmindre du har kørt nogle microsoft opdateringer.

Service Pack 1 burde løse problemet.

Hvis ikke så skal du opdatere evt på microsoft hjemmeside den driver der hr noget med usb ar gøre.

Har selv rodet med problemet, men kan ikke huske hvad det hedder.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2011 - 19:47 #7
Nej men et almindeligt ps2 tastatur og mus kræver ingen særlige drivere og vil normalt altid virke.

Når du nulstillede bios lod du den så hvile et stykke tid, før du koblede strøm til igen?
Og trykkede du på startknappen så bundkortet blev afladet?