Avatar billede ninanip Novice
07. december 2011 - 19:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flash på iPAD, iPhones

Hejsa,
Hvad gør jeg med en flash, video så de også vises på iPSD og iPhones?
Der må være en lille finurlig linie der skal indsættes i flash koden?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
07. december 2011 - 20:32 #1
iPad og iPhone understøtter IKKE flash.

Du er nødsaget til at lave filmen om til et andet format som understøttes af Apple's dimser.
Avatar billede ninanip Novice
07. december 2011 - 20:47 #2
Okay, men ved du så hvad det et eller andet er?
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2011 - 20:48 #3
Du kan bruge html5 og video tagget så vidt jeg ved (og det eller de video formatter som de nu understøtter med dette tag).
Avatar billede kjeldsted Novice
07. december 2011 - 21:06 #4
Som tolmaps skriver. Benyt HTML5. iPad, iPod, iPhone understøtter HTML5 video (i hvert fald i iOS5. Har ikke selv testet i de andre).

http://www.w3schools.com/html5/tryit.asp?filename=tryhtml5_video_src

http://www.w3schools.com/html5/html5_video.asp

https://developer.mozilla.org/en/Using_audio_and_video_in_Firefox (Guide til FireFox men kan også være praktisk til andre formater)

http://www.w3.org/TR/html5/video.html

Så har du også til lidt spændende læsning. HTML5 er jo dog ikke en helt 100% færdigudviklet HTML udgave, men som sagt burde video og audio delen virke. Og mine egne erfaringer siger da også det samme.

Det er en god idé med HTML5 video at ligge en OGG, MP4 (H.264) samt en WebM fil.
Avatar billede ninanip Novice
12. december 2011 - 20:43 #5
Hejsan

Sikken en masse læsestof jég fik der... men da jeg ikke er stjerne i al dette her og html5 så kommer det jo til at tage tid før jeg fatter en hat af det.
men kan i dele points?
Avatar billede kjeldsted Novice
13. december 2011 - 23:38 #6
Jeps. Det er en del læsestof. Men tilgengæld er det faktisk også ret spændende. Udviklingen af HTML skaber i hvert fald muligheder for at understøtte lyd og video på bærbare enheder som Adobe jo ikke rigtig gider bruge så meget tid på så vidt jeg kan forstå.
Og ingen points til mig for denne her :)