Avatar billede skover Nybegynder
07. december 2011 - 13:38 Der er 2 kommentarer

tinglysning

Jeg ønsker at låne penge af en anden person; den anden person kan da få pant i nogle af mine værdier. Er det rigtigt forstået; at det pant så kan/skal tinglyses på tinglysningskontoret??

Kan jeg selv oprette dette dokument, hvis det ender med det?

Har långiver ikke stort set de samme muligheder for at få pengene igen om der er tinglyst noget på det eller ej? långiver kan vel bare sagsøge mig, hvis jeg ikke overholder mine forpligtigelser?

vh skover
Avatar billede inglenook Praktikant
08. december 2011 - 10:29 #1
Tinglysning af pant i værdier er nødvendigt da det dermed er offentligt hvem der har pant i hvad. Ellers kunne du jo låne penge hos A der får pant i feks. din bil. Senere kan du gå til B og låne penge, igen med pant i din bil da B ikke kan se nogen steder at A allerede har pant i bilen. Når det er tinglyst kan B finde ud af at bilen allerede er pantsat inden han låner dig penge.
Avatar billede inglenook Praktikant
20. november 2012 - 06:06 #2
svar