Avatar billede cosmo21 Novice
05. december 2011 - 15:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Udnytter ikke min båndbredde 20/2 mbit - kan problemet være...

Hej alle

Jeg har en 20 mbit forbindelse , den bruger jeg primært på netsurfing o.s.v.

På min bærbar udnytter jeg hastigheden til fulde så det Ok..

Min stationær derimod kører jeg XP på og her har tempoet været fint indtil for noget tid siden og til nu.. min hastoghed på download sniger sig sjældent over 500 KB/s på downloads som bærbaren sagtens kunne hente med 2 M/bit

Mit spørgsmål er:
1. Kan snavs på ens computer påvirke ens downloadhastighed ?
og
2. har haft virus før på denne maskine.. kan virus der ER fjernet ligger spor efter sig som påvirker Downloadhastigheden?
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
05. december 2011 - 15:34 #1
Det er muligt at virussen er kommet tilbage, og dermed sluger af din forbindelse.

Hvis din stationære er tændt, og på nettet, kan du så stadig udnytte din downloadhastighed på bærbaren?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2011 - 20:39 #2
Er du sikker på din stationære computer er tilsluttet med 100 mbit på netkortet?
Den kører måske kun på 10 mbit.
Hvad skriver den når du sætter musen hen over skærmikonet i tray?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2011 - 20:41 #3
Den skal skriv 100 mbit når du sætter musen hen over.
På min pc har jeg inde i enhedshåndteringen tjekket fra at windows må slukke for enheden for at spare strøm, da jeg havde problem med den gik ned på 10 mbit.
Avatar billede cosmo21 Novice
20. december 2011 - 11:15 #4
hvordan tjekker man det .. kan ikke finde den i tray
20. december 2011 - 13:16 #5
Hvad siger/skriver
http://hastighedstest.tdc.dk/
?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2011 - 16:50 #6
#4 Det kræver at du har valgt at tjekke af i netværksindstillinger, at ikon er i tray.
#5 God ide.
Avatar billede cosmo21 Novice
21. december 2011 - 12:37 #7
Kariselarry: TDC hastighed skriver noget forskelligt for hver eneste gang jeg tester.. alt fra 5 mbit til 18 mbit

opload står stabilt på små 2 mbit som den også skal

220661: Ok jeg tjekker det lige an.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2011 - 12:45 #8
Hvis den kører op til 18 mbit så er det i orden. Der er altid et "overhang" (kalder de det) på ca 15 procent (mener jeg det er).
Hvornår har du kun typisk 5 mb forbindelse, og hvornår 18?
5 mbit efter du har startet fra dvale/standby?
18 mbit når du starter pc fra bunden?
Avatar billede cosmo21 Novice
23. december 2011 - 10:36 #9
Hastigheden er blevet mere stabil nu

Mit netkort siger 100.0 MPS når jeg kører musen henover
Avatar billede cosmo21 Novice
29. december 2011 - 10:20 #10
det køre bedre nu, jeg takker for inputs og dem der har lyst smider svar så er der point til jer
29. december 2011 - 10:48 #11
Ping...

(Deles mellem flere ?)