Avatar billede scootergrisen Nybegynder
04. december 2011 - 01:26 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Om email (Dit spørgsmål på Eksperten.dk)

Jeg får af og til emails fra ekserten med emnet "Dit spørgsmål på Eksperten.dk" hvor der står sådan noget med at spørgsmålet er 10 dage gammelt også får man sådan en påmindelse om at spørgsmålet stadig er åbent.

Jeg har skrevet det før men nu skriver jeg det igen.
Jeg syns det er irriterende at få de her spørgsmål og jeg kan ikke se nogen grund til at de emails absolut skal sendes ud til mig fordi jeg kan da godt huske at jeg har stildt spørgsmålet og hvorfor kan spørgsmålet ikke bare forblive åbent ?
Det kan jo være der er nogen der kommer med et svar på et tidspunkt.

Jeg syns i hvert de emails er irriterende og vil meget gerne slippe for dem.

Hvad syns i ?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
04. december 2011 - 01:29 #1
Også får det ikke skal være løgn så modtager jeg også bekræftigelse emails på at jeg har oprettet dette spørgmål... !

Altså som om jeg ikke ved at jeg lige har oprettet spørgsmålet, hvad er pointen med at sende en email til mig om at nu har jeg oprettet et sprøgsmål ? Det ved jeg da godt, jeg har jo lige oprettet det.
Avatar billede NielsErikP Mester
04. december 2011 - 02:07 #2
Hej...
jamen er det ikke noget med at der er en "Regel" på Eksperten.dk om at man skal sørge for at lukke sit spørgsmål, når man har fået et brugbart svar eller selv har fundet en løsning... Nu følger jeg med i en del spørgsmål her på eksperten og ser tit der er brugere der har en del point ude... måske sådan en mail er rettet mod den slags brugere..

Jeg syntes specielt sent om natten man kan opleve at eksperten ikke reagere på de indlæg man skriver eller de spørgsmål man stiller.. Så i dette tilfælle er det da rart at få en bekræftelse på at det spørgsmål man lige har stillet nu også er oprettet.. og desuden syntes jeg også de "oprettelses" mails er okay, da man jo har et direkte link til ens spørgsmål.

Men det er jo bare min mening :-)
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
04. december 2011 - 04:40 #3
Syns det ville være bedre hvis det var valgtfrit.
Så kunne de brugere der gerne ville have det vælge det eller jeg som ikke vil have det kunne vælge det fra.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2011 - 08:21 #4
Nu skulle du jo kun få disse mails, hvis der ikke sker noget i tråden over en periode. Og jeg synes det er en god ide de kommer så man ikke glemmer tråden.

#3 Så ville alle slå denne funktion fra, og så havde den ingen betydning.

Efter indførelse af denne funktion er brugerne blevet bedre til af følge med i trådene og få dem lukket, så jeg ønsker ikke nogen ændring.
Grunden til du har fået en mail er at du har et spørgsmål fra november som er inaktiv, hvor du selv mangler at melde tilbage i.
04. december 2011 - 09:46 #5
ENIG med #2 + #4 !!!

---

Der er nok en grund til at du bliver mindet om eksempelvis
www.eksperten.dk/spm/951631 ? Du har ikke vendt tilbage i flere uger ???
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. december 2011 - 09:59 #6
Jeg sidder også og undrer mig du skriver

Det kan jo være der er nogen der kommer med et svar på et tidspunkt

Der er jo ingen der kan gætte sig til i hvilken Computer den bios er installeret i der er jo masser af muligheder en lille søgning på google????
Phoenix bios
http://kortlink.dk/google/a6ge
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2011 - 10:39 #7
Jeg syns det er irriterende at få de her spørgsmål

For lidt at lade sig irritere af, hvis de gavner andre.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
04. december 2011 - 16:54 #8
Hvad skal man besvaret/lukke sit eget spørgsmål når det endnu ikke er blevet besvaret ?

For at lukke det så skal man jo vælge et svar men hvis der ikke er noget svar på spørgsmålet så giver det da mig mig ikke nogen mening bare at vælge et tilfældigt indlæg som svar.
04. december 2011 - 19:00 #9
Ref #8 -> Så lægger du selv et indlæg som [svar] og EFTERFØLGENDE [accepter] dit eget [svar] ...
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
04. december 2011 - 19:54 #10
#9 > Hvorfor skulle jeg gøre det hvis jeg gerne vil have svar på spørgsmålet ?
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2011 - 20:29 #11
#10

fordi verden nu engang er så forunderlig indrettet, at det ikke er alting, man kan få et svar på.

Tror du har fattet sammenhængen, men hellere vil skabe diskussion end have svar. Så jeg hopper af tråden  her her.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
04. december 2011 - 20:59 #12
Synes det er et dårligt system hvis der hver 10 dag kommer en email om at jeg har åbne spørgsmål.

Man kan da sagtens spørge om noget også kan det være der kommer et om 2 måneder som har svaret.

Det kan jeg ikke se hvad skulle være i vejen med.

Det som om at hvis spørgsmålet bare er lidt gammelt så skal det bare lukket ligegyldigt hvad, ligesom om at brugeren der har oprettet spørgsmålet er en dårligere brugere der ikke huske at lukke spørgsmål.
04. december 2011 - 21:55 #13
kan du jo skrive i www.eksperten.dk/spm/951631 noget i retning af
Jeg har stadig ikke fået brugbar løsning/svar/kommentar til dette spørgsmål...
Ellers tror vi at du helt har glemt tråden, og så 'gider' vi ikke skrive til dig...
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
04. december 2011 - 22:32 #14
Vil det ik bare ende med en hel masse unødvidige indlæg ?
Avatar billede NielsErikP Mester
04. december 2011 - 22:51 #15
Hej...
#14: jo scootergrisen det vil det jo, men som karise_larry siger i #13:
Ellers tror vi at du helt har glemt tråden, og så 'gider' vi ikke skrive til dig... , så kommer Eksperterne ind på sådan et spørgsmål og ser spørgsmål stilleren har en masse point ude og samtidigt at der ikke har været reageret på spørgsmålet længe.. så har man måske tendens til at tro det ikke er aktuelt mere for spørgsmål stilleren... Derfor er disse mails fra Eksperten rigtig givtige.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
04. december 2011 - 23:13 #16
Hvis dem der synes de emails ikke er vigtige kunne slå dem fra så ville det være fint.
05. december 2011 - 06:51 #17
*ENIG* med #15 !!!
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
03. januar 2012 - 00:46 #18
nu fik jeg igen påmindelses email så jeg lukker tråden.
03. januar 2012 - 19:41 #19
Læs og forstå og GENNEMFØR det som står i #9 !

Eller skal jeg skrive det igen igen igen ???

http://gratisupload.dk/vis/63579/
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
17. april 2012 - 00:22 #20
jeg gider ikke have flere emails om at jeg har åbne spørgsmål.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2012 - 07:58 #21
Godt! :)
Avatar billede NielsErikP Mester
17. april 2012 - 12:20 #22
Hej...

#20: Nej, men så har du jo også de 30 point færre ud at stå..... og måske 30 point  større chance for at få svar på dit evt. stillede s.pørgsmål