Avatar billede loevgaard Novice
30. november 2011 - 12:24 Der er 1 løsning

Program til tegning af illustrationer

Hejsa!
Jeg skriver fordi jeg mangler et program til at lave nogle tekniske tegninger, som f.eks. skal forklare kræfter og reaktioner, eller geometriske størrelser.
Programmet må gerne nøjes med at være et simpelt 2D-program. Det må gerne kunne indsætte variabelstørrelser, f.eks. F for kræft, N for Newton mfl. Men også sådan at man kan sætte det i nedre potens (ved ikke hvad det hedder, men det modsatte af at opløfte, f.eks. F_ydre)

Et eksempel kunne være en trekant, hvor der skulle indsættes ABC med størrelser osv.

Tegningerne skal bruges til indsættelse i LaTeX, så det ville være fint med nogle forslag.
Avatar billede loevgaard Novice
13. april 2012 - 12:30 #1
Ja, der var så ikke et jeg kunne finde, men tak for hjælpen...