Avatar billede Slettet bruger
29. november 2011 - 18:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Zonealarm kan ikke aktiveres.

Jeg har geninstalleret Zonealarm free, efter at have prøvet Online armor. Der er tilsyneladende ikke noget problem med at installere, men den bliver ikke aktiv. Der ligger en genvej til den under start Check point, og den ses også under Vis skjulte iconer i Taskbar, som ikke aktiv. Men den findes ikke under processer. Hvad kan der være galt?
Windows 7 pro
Stationær.
Ps. Der var ikke andet i vejen med Online armor end at jeg fik "røde knopper" af at skulle give så mange tilladelser, selv om jeg havd sagt ok til, at alt på computeren varsikkert.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2011 - 19:13 #1
Er alt fra Online Armor blevet fjernet?

Jeg havde lige kørt en tur med Revo Uninstaller free for at få slettet det hele, og herefter en tur med CCleaner
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2011 - 19:14 #2
I øvrigt har jeg også igennem længere tid brugt Zonealarm, men har været nødt til at droppe den, da den giver langsommere internet hastighed. Bruger nu Comodo kun med firewall aktiveret (ikke de andre tjenester)
Avatar billede milter Ekspert
29. november 2011 - 19:21 #3
Er du sikker på, du har downloadet og installeret ZoneAlarm Free og ikke en prøveversion af det fulde program?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2011 - 19:31 #4
Sidste gang jeg skulle installere Zonealarm free fik jeg et tilbud om jeg ville prøve pro udgaven.
Men findes den stadig som ren pro firewall, eller er det en security suite nu?
Avatar billede milter Ekspert
29. november 2011 - 20:08 #5
#4.

Her er firewallen, men ja, man kan meget let komme til at downloade hele suiten, hvis man ikke holde tungen lige i munden :-)

http://www.zonealarm.com/security/en-us/zonealarm-pro-firewall-anti-spyware.htm
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2011 - 20:15 #6
http://www.zonealarm.com/security/en-us/anti-virus-spyware-free-download.htm
Det er så det øverste her man bruger.
Men det jeg husker er nu alligevel at programmet spørger om man vil prøve pro udgaven under installation. Sagde ikke ja, men havde man gjort dette, så havde den nok bare hentet den i samme arbejdsgang. Eller også hentes supplerende filer så den bliver til en pro udgave.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2011 - 20:51 #7
Tak for jeres indlæg!
Det er gratisversionen jeg har installeret, og den er faktisk installeret og ligger som den skal i Program files. Og ja Armor blev afinstalleret med Revo uninstaller, og en tur med CCleaner, samt genstart. Jeg prøvede faktis bagefter at installere en Pro version, men det kunne ikke lade sig gøre fordi jeg har Avast antivirus.
Jeg kan også se, at windows firewall stadig kører.
Jeg har prøvet at afinstallere Zone, med det resultat, at min internet forbindelse forsvandt. men jeg har lykkeligvis et Paragon Image af drevet, så det var ingen katastrofe.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2011 - 20:56 #8
Ps. Under processer kan man lægge en ny opgave ind. Jeg lagde Zones opstart fil ind, og ok, med den blev ikke optaget.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2011 - 22:30 #9
Nu har jeg søgt på google. Afinstalleret Za med samme resultat - intet internet. Nu har jeg kørt et nyt Image ind, og opgiver Za, det er sgu blevet for kedeligt. Jeg forsøger igen med Online armor, og ser om den ikke kan gøres nemmere.
M.v.h.